رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: کیفیت مرغ مازندرانی در سطح جهانی است، اما بی‌ثباتی بازار صادرات را تهدید می‌کند.

بابک مؤمنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه انجمن کشتارگاه‌های گوشت سفید با تاکید بر اهمیت حفظ آرامش در بازار مرغ و حمایت از منافع مرغداری‌ها و کشتارگاه‌های استان، گفت: کیفیت مرغ‌های تولیدی در استان مازندران در سطح بسیار مطلوب و قابل رقابت با مرغ‌های تولیدی در سطح بین‌المللی است. همچنین دوسوم از کشتارگاه‌های مرغ استان از استاندارد‌های بسیار بالایی برخوردار هستند.

او با اشاره به چالش‌های موجود در بازار مرغ، افزود: بی‌ثباتی در بازار داخلی، به صادرات مرغ مازندرانی آسیب جدی وارد کرده است. با کوچک‌ترین نوسان در قیمت مرغ، شرایط صادرات دچار اختلال شده و بازار‌های هدف تمایلی به عقد قرارداد‌های بلندمدت با استان نشان نمی‌دهد.

مؤمنی با تاکید بر اهمیت ثبات در بازار داخلی برای توسعه صادرات، گفت: ثبات قیمت مرغ، یکی از مهم‌ترین عوامل برای جذب سرمایه‌گذاری در بخش تولید و صادرات مرغ است؛ بنابراین سازمان جهاد کشاورزی مازندران تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا با همکاری مرغداری‌ها و کشتارگاه‌ها، آرامش را به بازار بازگرداند و از منافع تولیدکنندگان حمایت کند.

او با اشاره به آسیب‌های این حوزه، افزود: گردش مالی مدیران کشتارگاه در یک روز بیش از یک میلیارد تومان است و برگشت سرمایه دارای شرایط خوبی نیست، این امر نگرانی سازمان جهاد است که چگونه می‌شود این امنیت سرمایه را تامین کرد که نیاز به ارائه برنامه صاحبان کشتارگاه و هم اندیشی با سازمان است.

مومنی ارسال مرغ زنده را یکی دیگر از مشکلات زنجیره مرغ در استان دانست و گفت: یکی از تقاضا‌های سازمان و پیگیری‌های یک سال اخیر جلوگیری از این روند است، ارسال مرغ زنده آسیب زیادی به این زنجیره زده است.

او افزود: در حال حاضر کشتارگاه‌های استان با ظرفیت سی درصدی در حال فعالیت هستند که خام فروشی مرغ باعث توقف برخی از این کشتارگاه‌ها شده است، اما در صورت جلوگیری از این روند ضمن حرکت رو به جلوی کشتارگاه‌ها، مرغ را به سلیقه بازار در داخل و خارج استان تولید و توزیع می‌کنیم.

مومنی از نماینده انجمن کشتارگاه‌ها خواست مطالبه گری این موضوع را در سطح استان و مرکز پیگیری کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار