رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری لرستان گفت: طرح زراعت چوب با هدف جلوگیری از تخریب و قطع درختان جنگلی در سطح یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار اجرا می‌شود.

احسان سهرابی اظهار داشت: طرح کاشت ۳۰ میلیون نهال طی چهار سال یکی از مهم‌ترین رویکرد‌هایی است که در راستای جلوگیری از فرسایش‌خاک، تولید اکسیژن، افزایش فضای سبز و مقابله با گرد و غبار و آلودگی هوا است که با برنامه‌ریزی در حال اجراست.

وی افزود: هر ساله باید حدود ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نهال در استان کاشته شود که در کنار اجرای این طرح، طرح‌های دیگری از جمله طرح زراعت چوب و جنگل‌کاری اقتصادی در دستور کار قرار دارد که هر کدام اهدافی دارند.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری لرستان تصریح کرد: طرح زراعت چوب با هدف جلوگیری از تخریب درختان جنگل اجرا می‌شود که امسال در سطح یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی استان اجرا می‌گردد که دو گونه نهال صنوبر و اکالپتوس کاشته می‌شود.

سهرابی بیان کرد: برای مناطق شمالی و مرکزی استان لرستان، کاشت نهال صنوبر و برای مناطق جنوبی استان کاشت اکالیپتوس در نظر گرفته شده که اجرای این طرح در استان با متقاضیان زیادی همراه است ولی به دلیل تولید این میزان نهال، این طرح فقط در سطح یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار اجرا می‌شود.

وی با اشاره به جنگل‌کاری اقتصادی در لرستان، گفت: اراضی که فاقد مناطق مرتع و جنگل باشند، مشمول اجرای این طرح قرار می‌گیرند تا افراد متقاضی بتوانند در این مناطق با ایجاد باغ، ۱۶ گونه درخت مانند پسته، بادام، گردو و سایر گونه‌های بومی را بکارند و از مزایای اقتصادی آن بهره‌مند شوند.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری لرستان با بیان اینکه در اجرای این طرح از کاشت گونه‌های بومی و سازگار با آب و هوای شهرستان استفاده می‌شود، تصریح کرد: برای اجرای این طرح ۶۰۰ هکتار از اراضی استان در نظر گرفته شده که این اقدام نقش مهمی در درآمدزایی و اقتصاد خانوار‌های روستایی دارد و علاوه بر این نیز می‌تواند در تولید نهال و درخت، تولید محصولات باغی و اقتصادی نقش مهمی داشته باشد.

برچسب ها: کشاورزی ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۰۶ شهريور ۱۴۰۳
عالی
آخرین اخبار