مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: ۱۱ نقطه از جنگل‌ها و مراتع استان امروز همزمان دچار حریق شده است که تلاش برای اطفا و پایش تمامی نقاط ادامه دارد.

حسین میرزایی گفت: تلاش برای اطفای حریق در مناطق وارک و زرین چغا خرم‌آباد، ززوماهرو الیگودرز، وسکور کوهدشت، هنام سلسله، باباجان و آبگرم دلفان، مینه، دوگر ویسیان، برکه چگنی و سرفراش معمولان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه، باد شدید در الیگودرز کار اطفای حریق را بسیار مشکل کرده است افزود: اگر تا ساعاتی دیگر شرایط به همین منوال باشد با توجه به هماهنگی‌های بعمل آمده با سازمان‌های منابع طبیعی و مدیریت بحران کشور از بالگرد جهت انتقال نیرو‌های امدادی و اطفای حریق استفاده خواهد شد.

میرزایی بیان کرد: همچنین منطقه آبگرم دلفان که مرز مشترک استان‌های لرستان، کرمانشاه و ایلام می‌باشد دچار حریق شد که نیرو‌های منابع طبیعی این شهرستان توانسته اند در حوزه استحفاظی لرستان کار اطفا را به پایان برسانند.

وی گفت: باتوجه به شدت آتش سوزی و وزش باد در آن منطقه، هماهنگی‌های لازم با استان‌های کرمانشاه و ایلام صورت گرفته که مناطق خود را اطفا نمایند تا حریق دوباره به سمت لرستان شعله ور و هدایت نشود.

وی ادامه داد: مردم باید در زمان حضور در عرصه‌های طبیعی نکات ایمنی و حفاظتی را رعایت کنند و جهت حفظ طبیعت از حریق‌های عمدی، متاثر از اختلافات محلی، اختلافات به واسطه اراضی ملی با کشاورزی و آتش زدن پس چر مزارع خودداری کنند.

میرزایی بیان کرد: مردم چنانچه با حریقی مواجه شدند بلافاصله مراتب را از طریق شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ به یگان امداد جنگل و مرتع گزارش داده تا نیرو‌های یگان حفاظت در کمترین زمان ممکن در عرصه حضور یابند.

برچسب ها: آتش سوزی ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار