در دولت سیزدهم بیش از هزار و ۲۵۷ مورد بازرسی از داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش دارویی چهارمحال و بختیاری انجام شد.

رضا محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: در دولت سیزدهم ۵۳ مورد مجوز بهره برداری تاسیس داروخانه و ۹ مورد مجوز شرکت پخش دارویی در استان صادر شد.

وی افزود: در این مدت بیش از هزار و ۲۵۷ مورد بازرسی از داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش دارویی انجام شد.

محمدی با اشاره به فعال بودن سامانه ۱۹۰ رسیدگی به شکایات اضافه کرد: در سه سال اخیر بیش از ۱۰ هزار و ۳۷۲ مورد اطلاع رسانی دارو و سموم و کمبود‌های دارویی صورت گرفته است.


بیشتر بخوانید 


وی از بررسی حدود ۵ میلیون ۴۰۰ هزار نسخه دارویی خبر داد و گفت: انجام بیش از ۶۷۵ مورد بازرسی از عطاری‌ها و باشگاه‌های بدنسازی در استان و بیش از ۵۰۰ مورد بازدید‌ نظارتی از داروخانه درخصوص شیر خشک از دیگر اقدامات این معاونت بوده است.

محمدی ادامه داد: همچنین در دولت سیزدهم ۵۹۲ مورد گواهی بهداشت صادرات در استان صادر شد و هزار و ۷۵۳ مورد پروانه ساخت کارخانه، ۸۰۸ مورد پروانه ساخت کارگاه و ۵۲۷ مورد پروانه ساخت قراردادی، اصلاح و یا تمدید شد.

وی گفت: تایید صلاحیت ۱۰۰ مسئول فنی شاغل در واحد‌های تولیدی استان، صدور تاییدیه ثبت اظهار ۲۰ مورد مشاغل خانگی و انجام بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ مورد بازرسی از کارخانجات تولید مواد غذایی و آرایشی بهداشتی در سه سال اخیر در استان صورت گرفت.

محمدی اظهار کرد: در این مدت بیش از ۶۰ هزار و۲۰۸ مورد آزمایش بر روی تعداد ۱۳ هزار نمونه در آزمایشگاه کنترل مواد خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار