قوه قضاییه مرجع تظلم خواهی و ثبت شکایات مردم است و این کار به روشهای مختلف انجام میشود.
علاوه بر ثبت شکایت و اعلام جرم علیه اشخاص حقیقی و حقوقی مردم میتوانند از طریق مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه نامههای خود را برای بررسی به مسئولین قوه ارائه کنند و در ایام سال روزهای مشخصی مسئولین قوه قضاییه پاسخگوی مردم در این مرکز هستند.
با توجه به حجم گسترده نامههای ارسالی به این مرکز امکان دیدار حضوری با مسئولین قوه قضاییه برای همهی درخواست کنندکان مهیا نمیشود و منتظر پاسخ نامه خود میمانند که متاسفانه در مواردی پاسخ دریافت نمیکنند.
افراد متعدد از مراجعه کنندگان به مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به خبرنگار قضایی باشگاه خبرنگاران جوان گفتهاند که پاسخ نامههای خود را دریافت نکردند و مجدد درخواست دادند به امید آنکه پاسخ خود را دریافت کنند.
حالا این گلایه مردم به رئیس قوه قضاییه رسید و حجتالاسلام والمسلمین محسنی اژهای روز گذشته در جلسه شورای عالی قضایی اظهار کرد: یکی دیگر از گلایههای مردمی آن است که نامههایی که به «مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه» ارائه میکنند، بدون پاسخ میماند و نتیجه پیگیریها به اطلاع آنها نمیرسد؛ در این رابطه نیز تا آنجا که من اطلاع دارم و موارد خاصی را که پیگیری کردهام، نتایج بررسی کلیه نامههای مردمی دریافتی، به اطلاع درخواستکننده و ارسالکننده نامه میرسد؛ البته ممکن است این نتایج و جوابها با خواستههای درخواستکنندگان منطبق نباشد؛ علیایحال تاکید مؤکد دارم که نتایج بررسی کلیه نامههای مردمی دریافتی، چه از ناحیه مرکز ارتباطات مردمی و چه از ناحیه دفتر اینجانب، به صورت پیامکی یا تلفنی به اطلاع درخواستکنندگان و ارسالکنندگان نامهها برسد.
خبرنگار: حسین قربانی