مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان مقوله مدرسه یاری را در کنار مدرسه سازی امری اجتناب‌ناپذیر دانست.

حسن بروشکی در نشست مجازی با اعضای کمیسیون مدرسه یاری جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور اظهار داشت: یکی از ضرورت‌های کار در دستگاه تعلیم و تربیت استان، بررسی وضعیت موجود و ترسیم نقشه راه برای برون رفت از معضلات و چالش‌های پیش رو است و در همین راستا ضمن تشکیل کارگروهی در اداره کل آموزش و پرورش، مبادرت به تهیه و تدوین سند ۵ ساله توسعه شاخص‌های آموزشی، پرورشی، فضاها، نیروی انسانی و تجهیزات نمودیم.
وی افزود: هم اکنون این سند که به تایید شورای آموزش و پرورش استان و وزیر وقت آموزش و پرورش درآمده به منظور اجرا به استان ابلاغ و قطعاً در این مسیر نیازمند همراهی و کمک کمیسیون مدرسه یاری خواهیم بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: ظرفیت بی‌بدیل کمیسیون مدرسه یاری با بستر‌های مختلف و مجموعه‌های گوناگون که به کمک آموزش و پرورش استان آمده‌اند؛ می‌تواند مسیر توسعه شاخص‌های آموزشی و پرورشی را ارتقا دهد.
بروشکی گفت: با هدف ارتقا توانمندی مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق، در راستای مدیریت صحیح و مطلوب برنامه‌ها و فعالیت‌های جاری دستگاه، دوره آموزشی دو روزه با حضور اساتید حوزه تعلیم و تربیت و با کمک کمیسیون مدرسه یاری در شهریور ماه برگزار خواهد شد.
رئیس کمیسیون مدرسه یاری جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز در این نشست ضمن تشریح مجموعه اقدامات صورت گرفته و پیش بینی شده خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های در دست اقدام، موضوع تجهیز کتابخانه‌های مدارس به کتب و تجهیزات لازم است که با اولویت بندی انجام خواهد شد.
نوید ادهم بیان داشت: کمیسیون مدرسه یاری با تمام ظرفیت و توان به دنبال ایجاد نگاهی متفاوت به دانش آموزان مناطق کمتر توسعه یافته و تحقق عدالت آموزشی است و باید تلاش کرد تا زمینه تحصیل رایگان فرزندان این سامان بیش از پیش فراهم گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار