با اعلام رئیس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای، سهمیه ایران در فصل آینده لیگ نخبگان آسیا کاهش یافت.

مصطفی زارعی در بیست‌وسومین جلسه ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها که با حضور برخط مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال همراه بود، اظهار داشت: باتوجه به امتیاز‌هایی که در ۵سال گذشته گرفتیم، برای فصل آتی لیگ نخبگان با کاهش سهمیه مواجه شدیم و به ۱+۱ رسید.

وی ادامه داد: در سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا هم یک سهمیه خواهیم داشت و باید شیوه مناسبی در نظر گرفته شود تا مشخص شود این سهمیه‌ها به چه تیم‌هایی باید برسد.

رئیس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای افزود: با توجه به شرایطی که وجود دارد دور از تصور نیست که در صورت عدم کسب نتایج مطلوب، بازهم سهمیه ما کم شود. در حال حاضر با قطر تنها ۲ امتیاز فاصله داریم، به عبارتی دیگر آنها سهمیه ۲+۱ دارند و ۲ امتیاز بیشتر از باشگاه‌های ما کسب کرده‌اند که جای جبران دارد و باید به آن توجه داشت.

زارعی گفت: شرکتی استرالیایی به عنوان نماینده AFC، در جریان فرآیند دریافت مجوز، مدارک باشگاه‌ها را بررسی خواهد کرد. در ۲سال گذشته و در کمیته صدور مجوز حرفه‌ای، سعی بر این بود استاندارد‌ها رعایت شود و برای همین سخت‌گیری‌هایی انجام شد. در حال حاضر استاندارد‌ها و ممیزی‌ها سخت‌تر هم شده است و این نگرانی وجود دارد بازهم شاهد اتفاقات تلخ فصل قبل باشیم. بحت آماده بودن استادیوم‌ها و کیفیت زمین بازی بسیار مهم است و امیدواریم هرچه زودتر به استاندارد‌های لازم برسیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار