در پی ادعای وزیر صهیونیست برای ساخت یک کنیسه یهودی در مسجدالاقصی جنبش حماس بیانیه‌ای صادر کرد.

جنبش حماس تأیید کرد که آنچه ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی صبح امروز در مورد قصد خود برای ساختن کنیسه یهودی در داخل مسجدالاقصی گفت، بیانیه‌ای خطرناک است که ماهیت نیات رژیم اشغالگر را در قبال مسجدالاقصی و هویت اسلامی و عربی آن آشکار می‌کند.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حماس در ادامه افزود که این لفاظی حاکی از اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی است که به دنبال یهودی سازی مسجدالاقصی و تشدید کنترل بر آن است.

این جنبش امروز دوشنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی تاکید کرد که جنایات صهیونیست‌های فاشیست در نوار غزه بی سابقه است و نقض گسترده حقوق بشر در کرانه باختری و یورش وزرای افراطی آن برای اجرای نقشه‌های شوم خود در قدس اشغالی و مسجدالاقصی سیاستی است که سوخت بیشتری بر آتش می‌افزاید و تنها مقاومت بیشتری از سوی مردم فلسطین برای حفاظت از مقدساتشان پاسخ این رفتار است.

بن گویر صبح امروز همراه با تعدادی از شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی یورش بردند. در ادامه این وزیر صهیونیست در اظهاراتی گفت: سیاست ما اجازه می‌دهد که در کوه معبد (مسجدالاقصی) نماز بخوانیم. در آنجا قانون برای یهودیان و مسلمانان مساوی است و من قصد دارم که در آنجا کنیسه بسازم.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار