مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام گفت: در اربعین امسال ۲۰ جسد زائران سانحه دیده و فوت شده برای اعلام نظر علت فوت به پزشکی قانونی این استان تحویل داده شد.

محمدسعید امامی‌نیا اظهار داشت: علت فوت عمده افرادی که اجساد آنان برای اعلام نظر به پزشکی قانونی ایلام تحویل داده شده، سوانح رانندگی بوده است.

 وی افزود: امسال میزان دریافت اجساد زائران توسط این پزشکی قانونی برای اعلام نظر علت فوت، در مقایسه با اربعین پارسال ۶۰ درصد کاهش داشته است.

امامی‌نیا یادآور شد: بیشتر این زائران در طول مسیر‌های منتهی به مهران یا در داخل خاک عراق دچار حادثه شده‌اند و اجساد آنها از طریق پایانه شهید سلیمانی وارد کشور شده است.

وی ادامه داد: مهمترین پرونده تشریح اجساد متعلق به یک خانواده زائر اهل استان مازنداران بود که در محدوده شهر "شباب" این استان تصادف کرده و چهار سرنشین خودرو جان خود را از دست دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام اضافه کرد: امسال هیچ‌گونه جسد سوخته یا متلاشی شده و مجهول‌الهویه نداشته‌ایم و تمام اجساد با هویت معلوم تحویل خانواده هایشان شده است.

وی از رانندگان خواست پیش از عزیمت به شهر‌های خود و در طول مسیر استراحت کنند تا از بروز حوادث ناشی از خواب آلودگی جلوگیری شود.

برچسب ها: اربعین ، زائران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.