آیین رونمایی از سامانه‌های اطلاعاتی بنیاد علوی با حضور رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برگزار شد.

حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در آئین رونمایی از سامانه‌های اطلاعاتی بنیاد علوی گفت: ایجاد و پیاده سازی این سامانه بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است که می‌تواند مجموعه‌ای افتخارآمیز و الگویی برای استفاده در سطح کشور و بلکه معرفی در سطح بین المللی باشد.

دهقان با تاکید بر استقاده از تجارب موفق در زمینه توانمند سازی محرومان و محرومیت زدایی افزود: از تجربیات افراد خبره و موفق در زمینه‌های کارآفرینی و اشتغال زایی که زمانی بر مستند امور بودند استفاده کنید و از این طریق شبکه‌های علاقه‌مند به مبانی انقلاب اسلامی و آبادانی ایران عزیز را تقویت کنید.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی عنوان داشت: باید از لایه‌های اولیه عبور کرد و نتایج و محصول این فعالیت‌ها که همانا پیشرفت و جامعه محور شدن است را برداشت کرد. برای بلوغ و رشد این موضوع کار کنید، پیگیری شود و مشارکت‌های اجتماعی را جلب و هدایت کنید.

وی اعاده هویت، امید آفرینی و آینده نگری را بسیار با اهمیت بر شمرد و تاکید کرد: امید مهمترین موتور محرک فرد و جامعه در مسیر پیشرفت است. روستایی که فاقد هویت باشد از خصیصه‌های روستا بودن فاصله دارد و ساکنان آن به منزله میهمانانی تلقی می‌شوند که احساس خاصی نسبت به آن نداشته و تمایلی به حل مسائل آن نشان نمی‌دهند، کمک کنید این هویت به روستا‌ها بازگردد.

دهقان تصریح داشت: در ایجاد طرح‌های اشتغال زایی و توسعه کسب و کارها، توجه جدی به حوزه تامین منابع انرژی به خصوص آب و برق داشته باشید و این موارد را در فعالیت هایتان ببینید. آموزش، پیگیری و پایش پایداری سیستم را با قوت دنبال کنید به نحوی که در طول زمان ارتقاء یابد.

رئیس هیئت مدیره بنیاد علوی نیز در سخنانی با اشاره به اصلاح فرآیند‌ها و مکانیزه کردن فعالیت‌ها گفت: نتایج مطلوب و ایده آل زمانی عاید سازمان می‌گردد که ورودی‌ها به درستی و با دقت ثبت و ضبط شوند تا بتوان از آن‌ها در زمان لزوم بهره برداری کرد، به همین دلیل بایستی از روش مکانیزه کردن فرآیند‌های سازمانی استفاده کرده تا بهترین نتیجه را در این زمینه دریافت کنیم.

عسکری آزاد افزود: با توجه به حجم فعالیت‌ها و گستره اقدامات بنیاد علوی در سراسر کشور؛ ثبت، نظارت و کنترل فعالیت‌های انجام شده از اهمیت بسزایی برخوردار است و این سامانه‌ها نقش اساسی در شفافیت اقدامات خواهد داشت.

سرپرست بنیاد علوی با تاکید بر انجام این پروژه مهم در بنیاد علوی تصریح داشت: تحقیق، طراحی و برنامه نویسی این اقدام مهم در بنیاد علوی انجام شده است که برنامه‌ای جامع و کامل از لحاظ فنی و اجرایی در سطح کشور می‌باشد.

وی عنوان کرد: ۲۳۷۳ منطقه هدف در این سامانه تعرف شده است که بنیاد علوی در ۳۳۱ شهرستان و ۲۱۶۶ روستا تا کنون جهت انجام اقدامات در حوزه توانمند سازی محرومان و محرومیت زدایی ورود کرده است.

عضو هیئت امناء بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به حضور ۵۲ مجری برنامه‌های بنیاد علوی در سراسر کشور اظهار داشت: ۵۲ مجری و ۳۳۹ تسهیلگر بنیاد علوی در ۲۰۳ محله شهری بیش از ۷۵۰۰۰ طرح اشتغال زایی را پیش خواهند برد که تا این لحظه بیش از ۱۱۱۰۰۰ متقاضی، درخواست‌های خود را از طریق تسهیلگران در سامانه ثبت و ضبط کرده اند و فرآیند رسیدگی آغاز و در حال انجام است.

این مراسم با حضور دکتر دهقان رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، عسکری آزاد رئیس هیئت مدیره و سرپرست بنیاد علوی، سیامک ره پیک رئیس اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایات بنیاد مستضعفان، محسن مردعلی جانشین مدیرعامل و عضو هیئت مدیره بنیاد علوی و بهمن علی بخشی روابط عمومی بنیاد علوی و مدیران عامل موسسات تابعه بنیاد علوی برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار