شهردار رشت از پیشرفت ۵۵ درصدی محور شهید سلیمانی (طرح ژ ۵) در این شهر خبر داد.

رحیم شوقی، شهردار رشت با اشاره به پیشرفت ۵۵ درصدی طرح «ژ ۵» یا خیابان شهید سلیمانی گفت: شهروندان تا پایان امسال شاهد بهره برداری از این طرح ترافیک زُدا خواهند بود.

او با بیان اینکه برای اجرای این طرح که یکی از طرح‌های ۱۲ گانه میثاق است ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت، افزود: با افتتاح این طرح بخش زیادی از ترافیک بلوار ولیعصر کنترل خواهد شد.

به گفته شهردار رشت، طرح شهید سلیمانی در قالب ۳ بخش در حال اجرا است و مجموع این ۳ بخش، اکنون ۵۵ درصد پیشرفت کار دارد و قرار است این خیابان تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

شوقی تصریح کرد: مجموع تلاش‌ها بر این است تا روند اجرا تسریع شود و مکمل این طرح هم از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان به اجرا درآید.

طرح مطالعاتی چهارخطه کردن محور ولیعصر به خیابان لاهیجان 

غلامعلی نیک فهم، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان نیز گفت: ادامه طرح شهید سلیمانی حد فاصل بلوار ولیعصر تا خیابان لاهیجان تحت حوزه استحفاظی این اداره کل محسوب می‌شود و اکنون طرح مطالعاتی مربوط به چهارخطه کردن این مسیر در دست اقدام است.

او افزود: تا یک ماه آینده مطالعات طرح چهارخطه کردن محور ولیعصر به خیابان لاهیجان رشت به پایان می‌رسد.

پیشرفت ۵۵ درصدی محور شهید سلیمانی در رشت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان تصریح کرد: اجرای این طرح نیز با برآورد فعلی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد و در صورت تصویب در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور می‌توان این طرح را در مدت یکسال اجرا کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.