اطلاعات خارجی روسیه هشدار داد: آمریکا که از وضعیت گرجستان راضی نیست، در تلاش است در این کشور یک انقلاب رنگی انجام دهد.

اطلاعات خارجی روسیه تایید کرد که آمریکایی‌ها از پیشرفت اوضاع در گرجستان در آستانه انتخابات پارلمانی در ۲۶ اکتبر به شدت ناراضی هستند و برای یک انقلاب رنگی در این کشور آماده می‌شوند.

براساس گزارش اسپوتنیک، بنابر اطلاعات دریافتی روسیه، برای انجام این کار، سازمان‌های غیردولتی طرفدار غرب گرجستان تعداد زیادی از افراد را جذب می‌کنند تا از نزدیک بر روند رای‌گیری نظارت کنند.

روسیه خاطرنشان کرد: قرار است در میدان تفلیس «شواهد تقلب» در حین رای‌گیری منتشر شود، نتایج انتخابات به رسمیت شناخته نشود و معترضان خواستار تغییر دولت شوند و سازمان‌های مجری قانون برای سرکوب اعتراضات به زور تحریک شوند.  

اطلاعات خارجی روسیه توضیح داد: در همین حال، آمریکایی‌ها از قبل روی گزینه‌هایی برای پاسخ سخت سیاسی و اقتصادی به استفاده بیش از حد مقامات از زور علیه غیرنظامیان کار می‌کنند.

در پایان بیانیه اطلاعات خارجی روسیه آمده است که آمریکایی‌ها قصد دارند در هفته‌های باقی‌مانده به انتخابات، فشار بر مقامات گرجستان را افزایش دهند تا موقعیت انتخاباتی این کشور را تا حد امکان تضعیف کنند.

تصویب قانون شفافیت نفوذ خارجی که با عنوان قانون عوامل بیگانه  نیز شناخته می‌شود، موجب خشم آمریکا و اتحادیه اروپا از گرجستان شده است. بر اساس قانون عوامل بیگانه، سازمان‌های مردم‌ نهاد و رسانه‌هایی که بیش از ۲۰ درصد بودجه خود را از خارج از کشور دریافت می‌کنند، عامل یا عنصر بیگانه شناخته می‌شوند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۵ شهريور ۱۴۰۳
به احتمال قوی گرجستان این بار فریب آمریکا را برای جنگ افروزی و فروش سلاح را نخواهد خورد سری قبلی با انقلاب رنگی در گرجستان روسیه کلی چتر باز پیاده کرد و قسمتی از خاک گرجستان ضمیمه روسیه شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۵ شهريور ۱۴۰۳
در ایران هم این قانون عوامل بیگانه باید تصویب و اجرا بشه !!!
احتمالا اکثر سازمانهای باصطلاح مردم نهاد و رسانه ها تعطیل بشن.
شاید الله اعلم.
بلا نسبت رسانه های خودی!!!!
آخرین اخبار