کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: برای امروز و فردا سه‌شنبه تغییرهای دمایی محسوس و قابل ملاحظه‌ای در استان پیش‌بینی نمی‌شود و در این روزها کماکان هوای گرم ماندگار است.

زهرا آهنگرزاده گفت: اما از روز چهارشنبه روند کاهشی دما در خراسان رضوی آغاز می‌شود که این تا جمعه در استان ادامه خواهد داشت به گونه‌ای که دمای هوای مشهد از روز چهارشنبه همانند سایر نقاط استان کاهش می‌یابد و انتظار می‌رود برای آخر هفته در روزهای پنجشنبه و جمعه دمای روزانه مشهد به حدود ۲۸ تا ۲۹ درجه و دمای شبانه به حدود ۱۴ تا ۱۵ درجه برسد.

وی ادامه داد: اکنون پدیده جوی خاصی در خراسان رضوی وجود ندارد، اما برای نیمه جنوبی استان کماکان پدیده باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و انتظار می‌رود در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری بر میزان شدت وزش باد در این مناطق افزوده شود که گاهی وزش باد شدید توام با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا نیز پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: همچنین از فردا بعدازظهر تا چهارشنبه هفته جاری در نیمه غربی و نواحی شمالی استان در ساعاتی گذر ابر و افزایش ابرناکی پیش‌بینی می‌شود که به ویژه در ارتفاعات شمال غرب استان احتمال رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

آهنگرزاده افزود: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۲۰ تا ۳۶ درجه در نوسان بوده که بیشینه و کمینه دمای هوای امروز این کلانشهر نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته همان ۳۶ و ۲۰ درجه خواهد بود.

وی ادامه داد: قوچان با کمینه دمای ۱۵ درجه و سرخس با بیشینه دمای هوای ۴۱ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

برچسب ها: دمای هوا ، هوای مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.