در هفتمین سالگرد نسل‌کشی مسلمانان میانمار؛ آوارگان و پناهجویان روهینگیا در اردوگاه‌های بنگلادش تجمع کردند.

ده‌ها هزار پناهجوی روهینگیایی در بنگلادش به مناسبت هفتمین سالگرد سرکوب نظامی در میانمار که آنها را مجبور به ترک وطن کرده بود در اردوگاه‌ها تجمع کردند.

پناهجویان از کودکان تا سالمندان روز یکشنبه در اردوگاه‌ها با در دست داشتن پلاکارد‌هایی خواستار پایان دادن به خشونت و بازگشت امن به میانمار شدند.

بسیاری از پناهجویان با روبان‌هایی با عبارت «یادبود نسل کشی روهینگیا» در محل حضور داشتند. در پلاکارد‌های آنها نوشته شده بود: «امید خانه است» و «ما روهینگیا شهروندان میانمار هستیم».

روهینگیا، اقلیت عمدتا مسلمان، مدت‌هاست که هدف تبعیض و خشونت قومی در میانمار قرار دارند و در سال ۲۰۱۷، حداقل ۷۵۰ هزار روهینگیایی پس از آغاز عملیات سرکوب ارتش میانمار  مجبور به ترک کشورشان و فرار به بنگلادش شدند و اکنون این پرونده به عنوان نسل کشی در  دادگاه بین المللی دادگستری هنوز درحال بررسی است.

در همین حال، محمد توحید حسین، وزیر امور خارجه بنگلادش در دولت موقت آن، در این ماه به خبرگزاری رویترز گفت که سایر کشور‌های همسایه میانمار، مانند هند، باید اقدامات بیشتری انجام دهند.

حسین همچنین خواستار فشار بیشتر بین المللی بر ارتش آراکان برای توقف حمله به روهینگیا در ایالت راخین شد.

اورلا مورفی، نماینده پزشکان بدون مرز در بنگلادش، در بیانیه‌ای گفت که نیاز به حفاظت فوری از غیرنظامیانی که در درگیری‌های میانمار گرفتار شده‌اند، وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار