فرماندار چابهار گفت: چابهار با توجه به منطقه آزاد، آب و هوا و شرایط خاص از بیشتر نقاط کشور بویژه شهر‌های سیستان و بلوچستان به این منطقه مراجعه می‌کنند و هم اکنون این شهرستان نسبت جمعیت خود بیشترین قشر حاشیه نشین کشور را دارد.

جواد سپاهی اظهار کرد: چابهار بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که در ۱۴ نقطه این شهر بیش از ۷۰ هزار نفر حاشیه‌نشین هستند و در سکونتگاه‌های غیررسمی ساکن هستند.

وی ادامه داد: افراد مختلف به همراه خانواده‌شان در این زمین‌ها مستقر هستند و با کپر و چادر زدن بعد از مدتی مستقر می‌شوند و انتظار دارند دولت در بحث آب و برق به آنها رسیدگی کند.

فرماندار چابهار با اشاره به اینکه چابهار راهبردی‌ترین بندر ایران، بیشترین حاشیه نشینی کشور را در خود جای داده است، افزود: بیشتر حاشیه‌نشین‌ها برای شغل و همچنین برای تصرف زمین در شهر مراجعه دارند؛ زیرا در چابهار زمین‌ها ارزش دارد و یک خانواده بعد مدتی یک زمین را تصرف و طی چند سال بعد مالک آن می‌شود و در این مدت هم امکانات خدماتی و قانونی برای او فراهم می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت حاشیه‌نشینی در چابهار بیان کرد: یکی از شهر‌های استان که حاشیه‌نشینی به طور عمده در آن وجود دارد چابهار است البته در جا‌های مختلف کشور هم‌جا‌های متعددی وجود دارد.

سپاهی در بحث نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم؛ خاطرنشان کرد: هشت سال قبل که تقریباً بحث مسکن تعطیل شده بود به تعداد حاشیه‌نشینان اضافه شد؛ اما با شروع دولت سیزدهم ثبت‌نام در مسکن ملی آغاز بکار کرد و بسیاری برای ثبت‌نام اقدام کردند و به صورت جدی از توسعه حاشیه‌نشینی و تصرف زمین کاسته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار