مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: پایگاه‌های انتقال خون شهرستان چابهار دارای مشکلات متعددی است و نیازمند حمایت ویژه مسئولان برای رفع آنها هستیم.

 ابوالحسن صفدری گفت: شهرستان چابهار از ظرفیت‌های زیادی برخوردار است اما کمبود اهدای خون با خلق و خوی سخاوت مند و کریمانه مردم نوع دوست جنوب استان مغایرت دارد و نیازمند همت مردم در این زمینه هستیم.

وی با تاکید بر حیاتی بودن سازمان انتقال خون بیان کرد: خون در هیچ کارخانه ای تولید نمی‌شود و اگر مردم نوع دوست یاری رسان بیماران نیازمند به خون نباشند، خواهران و برادران زیادی را از دست خواهیم داد.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: وجود بیماران تالاسمی و تصادفات جاده‌ای در استان نیاز به فرآورده خونی را افزایش داده که نیاز به همکاری همگانی است و برای کاهش موالید تالاسمی در استان که مصرف کنندگان عمده خون به شمار می روند، باید فرهنگ سازی در مورد آزمایشات قبل از ازدواج در بسیاری از شهرستان ها انجام شود.

وی ادامه داد: ۲۰ شهرستان استان سیستان و بلوچستان فاقد مرکز اهدای خون هستند بنابراین نیاز است هر چه سریعتر اقدامات و اعتبارات لازم در این زمینه تخصیص پیدا کند تا بیماران برای خون مشکل نداشته باشند.

صفدری گفت: در طول یک سال اخیر بیش از ۱۶ هزار واحد خون در چابهار مصرف شده که فقط پنج هزار واحد از مردم شهرستان تامین شده و بقیه از سایر نقاط استان و کشور تامین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار