اولین دوره آموزشی سفالگری کودک برای رده سنی ۷ - ۱۲ سال اواخر مرداد ماه ۱۴۰۳ در کارگاه سرامیک کریت برگزار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس گفت: این دوره آموزشی در شهر طبس در محل فروشگاه و گالری هنر کارگاه سرامیک کریت و در روستای کریت در محل کارگاه این واحد تولیدی صنایع دستی برگزار شد و مجموعاً ۱۶ نفر هنر آموز در این دوره شرکت کردند که در پایان گواهی شرکت دردوره دریافت کردند.

عرب افزود: هدف از این دوره‌ها، آموزش تکنیک‌های پایه سفالگری به کودکان در قالب احجام خلاقانه و جذاب برای این رده سنی است.

کار با گل رس برای کودکان به دلیل شکل پذیری بالا، مواد طبیعی و مفید، ارتباط با خاک و زمین، علاوه بر ایجاد آرامش و رفع استرس، به تخلیه انرژی‌های منفی، خشم و پرخاشگری کمک می‌کند.

تحقیقات علمی تأثیر فرمدهی به گل با دست در کودکان را در زمینه‌های مختلف از جمله رفع مشکلات بیش فعالی و نقص توجه، پرورش خلاقیت، بهبود تفکر طراحی و مهارت حل مسئله و ... را ثابت کرده است.

عرب با تشکر از مجموعه کارگاه سرامیک کریت برای این اقدام زیبا، گفت: این کارگاه از کارگاه‌های فعال در زمینه تولیدات سرامیکی در شهرستان طبس است که علاوه بر حضور فعال در زمینه تولید، حضور در نمایشگاه‌های مختلف، در زمینه آموزش نیز فعالیت می‌کند و ثبت نام دوره‌های جدید این کارگاه ویژه کودکان از همین الان شروع شده و علاقمندان می‌توانند دراین دوره‌ها شرکت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.