دلدادگان اربعین حسینی در چهارمحال و بختیاری که امسال در کربلای معلی حضور نیافتند، با شرکت در مراسم بزرگ پیاده روی حرم تا حرم به امید بهره‌مندی از ثواب پیاده‌روی نجف تا کربلا، سعی می‌کنند خود را در همان حال و هوا قرار دهند.

اربعین حسینی یک حماسه معنوی بزرگ است و هر قدم آن با پای دل و جان گام‌هایی استوار در مسیر عاشورایی کربلا است.

زیارت پیاده‌روی اربعین هر چند از دیرباز به عنوان یکی از اعمال مهم در میان شیعیان جهان مرسوم بوده است، اما عشق به امام حسین (ع) شیعه و سنی، مسلمان و غیرمسلمان نمی‌شناسد همه با هر دین و مذهبی همزمان با اربعین حسینی برای عرض ارادت به سید و سالار شهیدان عاشقانه خود را به سرزمین نینوا می‌رسانند.

پیاده‌روی اربعین عشق و ارادتی جاودانه است که حتی در فصلی گرم نیز افراد بی‌شماری را با پای پیاده به سمت خود کشانده است.

این عشق به امام حسین (ع) است که موجب شده هر سال همزمان با اربعین حسینی چندین میلیون نفر از سراسر دنیا از سرشوق مسیر۸۰ کیلومتری نجف به کربلای معلی را با پای پیاده به سمت خود بکشاند.

اما در این میان هستند افرادی که از حضور این حماسه بزرگ معنوی جا مانده اند و در شهر و دیار خود به یاد نجف و کربلا دل به جاده می زنند و در مسیر پیاده روی حرم تا حرم شرکت می کنند.

امروز یکشنبه چهارم شهریورماه ۱۴۰۳ و همزمان با اربعین امام حسین (ع) دلدادگان و جاماندگان اربعین حسینی در چهارمحال و بختیاری از ساعاتی پیش به یاد پیاده‌روی نجف به سوی کربلا، مسیر‌های مشخص شده در ۵۱ نقطه از این استان را با پای پیاده طی می‌کنند.


بیشتر بخوانید


در شهرکرد، مراسم بزرگ پیاده روی حرم تا حرم از امامزاده سید محمد سبزپوش (ع) غرب شهرکرد تا امامزادگان حلیمه و حکیمه (س) شهرکرد برگزار شد.

تفاوت امسال با سال‌های گذشته در موضوع فلسطین و غزه است. مردم با چفیه و پرچم‌های فلسطین و موکب‌ها نیز با آذین‌بندی با نماد‌های فلسطین و محور مقاومت از این مردم مظلوم یاد کردند.

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار