مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: قاچاقچیان سیگار، آجیل و خشکبار خارجی در این استان ۱۲ میلیارد و ۳۴۹ میلیون ریال جریمه شدند.

صمد حضرتی  گفت: این اقلام خارجی قاچاق از سوی ماموران انتظامی از ۲ دستگاه خودرو کامیونت فوتون و سواری پژو پارس در شهرستان‌های چاراویماق و عجب شیر کشف و پرونده آنها برای رسیدگی به ادارات تعزیرات حکومتی این شهرستان‌ها ارسال شده بود.

وی اظهار کرد: شعبه بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز چاراویماق به پرونده قاچاق آجیل و خشکبار به ارزش ۲ میلیارد و ۳۷۱ میلیون ریال رسیدگی کرد و به دلیل ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام قاچاق را محرز دانست و علاوه بر ضبط کالا متخلف را به پرداخت چهار میلیارد و ۷۴۳ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۲ برابر ارزش کالا محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: پرونده قاچاق ۲۸۰ هزار نخ سیگار خارجی به ارزش پنج میلیارد و ۱۰۶ میلیون ریال نیز در شعبه بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز عجب شیر رسیدگی شد.
حضرتی ادامه داد: شعبه پس از بررسی اوراق پرونده و اخذ دفاعیات متهم، اتهام قاچاق را محرز دانست و علاوه بر ضبط کالا، متخلف را با احتساب ارزش ریالی خودروی حامل به پرداخت هفت میلیارد و ۶۰۶ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

اداره کل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی در سه ماه نخست امسال در حوزه قاچاق کالا و ارز به دنبال رسیدگی و مختومه کردن ۹۹۲ پرونده تخلف، برای متخلفان در این حوزه بیش از ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد و ۱۰۶ میلیون ریال جریمه صادر کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.