سرکنسول ایران در بصره گفت: بازگشت زائران اربعین حسینی از نجف اشرف و کربلای معلی به سمت مرز شلمچه به صورت روان و بدون مشکل در حال انجام است.

علی عابدی سرکنسول ایران در بصره گفت: با تمهیدات اندیشیده شده از سوی مسئولان ایرانی و عراقی، از ابتدای آغاز همایش پیاده روی اربعین تاکنون مشکل خاصی در تردد زائران اربعین حسینی در خاک عراق وجود نداشت.

وی افزود: در اربعین امسال اقدامات شایسته و خوبی در مرزشلمچه را شاهد بودیم که نتیجه آن افزایش گیت‌های گذرنامه و کاهش زمان توقف زائران و تسهیل تردد آنها بود.

سرکنسول ایران در بصره گفت: هر زائر کمتر از پنج ثانیه از گیت‌های گذرنامه خروج و وارد خاک عراق می‌شد و این مهم در روان‌تر شدن تردد نسبت به سال‌های گذشته تاثیرگذار بود.

عابدی بیان کرد: مسئولان عراقی تمهیدات لازم از جمله تامین خودرو برای بازگشت زائران به مرز شلمچه به خوبی پیش بینی و تامین کردند و کمبودی در این زمینه مشاهده نمی‌شود و زائران بدون مشکل در حال بازگشت به کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه در اربعین امسال امنیت برقرار شده مثال زدنی بود اظهار کرد: این امنیت با تلاش نیرو‌های امنیتی و حشد الشعبی کشور عراق در خاک این کشور برقرار شد و زائران با خیال آسوده عازم عتبات عالیات شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار