مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: «سنک» یک حشره بی‌آزار نسبت به انسان است که آفت محسوب نشده و مرگ و میر طبیعی آن موجب آسودگی خیال مردم خواهد شد.

جواد اصغری گفت: این حشره به دلیل افزایش جمعیت و جذب شدن به منابع نور در شب، در چند شهر استان خراسان رضوی از جمله مشهد مشاهده شده و حضور پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه این حشره هیچ زیانی برای انسان به لحاظ گزش و ایجاد حساسیت ندارد، بیان کرد: حشره سنک در روز قابل مشاهده نیست و صرفا در شب به دلیل جذب شدن به منابع نوری دیده می‌شود.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: این حشره یک آفت محسوب نمی شود و به دلیل شرایط آب و هوایی خاص ایجاد شده است.

به گفته وی، این حشره در مرحله افزایش جمعیت قرار گرفته است و با وزش باد به مناطق مختلف می رود.

وی اظهار کرد: این حشره هیج وابستگی به انسان ندارد و نیاز به زندگی در کنار انسان برای ادامه حیات ندارد، بلکه یک حشره کاملا وابسته به گیاه و اکوسیستم خارج از شهر است.

اصغری گفت: به هیچ وجه توصیه نمی‌شود مردم برای مبارزه با این حشره از سموم و سمپاشی استفاده کنند، زیرا احتمال آسیب دیدن به خود انسان ها وجود دارد و صرفا توصیه هایی مانند استفاده از توری بر روی درب و پنجره و بستن درب و پنجره در ساعات شبانه توصیه می‌شود.

وی بیان کرد: به هیچ وجه نیاز به ترس از این حشره نیست و صرفا حضور آن در خانه و محل زندگی باعث اذیت ساکنان نمی شود، با توجه به عمر بین یک تا دو هفته‌ای آن به زودی از بین خواهد رفت.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: مرگ و میر طبیعی این حشره به زودی مردم را آسوده خیال خواهد کرد، بنابراین به هیچ وجه سم ‌پاشی توصیه نمی‌شود.

به گفته وی، اطلاع رسانی های بعدی به مردم جهت مواجهه با این حشره اعلام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، برای نخستین بار آفت سنک برگ خوار پنبه نزدیک به سه هفته قبل در شهر سرخس مشاهده شد، شهری که در اطراف آن مزارع پنبه وجود دارد.

برچسب ها: حشره ، سم پاشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار