رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت تأکید کرد وحدت بین مسلمانان اهمیت زیادی دارد و برای بستن مسیر به روی فتنه‌ها و مقابله با صهیونیسم ضرورت دارد.


به گزارش ایسنا، «ماهر حمود» رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت گفت: وحدت بین مسلمانان اهمیت زیادی دارد چراکه اسلام و امت اسلامی را حفظ می‌کند. این وحدت به ویژه در راستای بستن مسیر به روی فتنه و مقابله با صهیونیسم در تمام ابعاد آن ضرورت دارد و اولویتی است که نمی‌توان آن را کنار گذاشت. این مساله برای مقابله با استکبار آمریکا که از صهیونیسم حمایت می‌کند و منابع طبیعی ما را به سرقت می‌برد و مانع پیشرفت ما می‌شود ضرورت دارد. ما با صهیونیسم و حامیان آمریکایی و اروپایی آن مقابله می‌کنیم و این وحدت را می‌طلبد.

وی به العهد گفت: کاری که انقلاب اسلامی ایران در مقابله با استکبار و حمایت از فلسطین و اتحاد اسلامی کرد اوامری الهی است که تنها برای گروه‌های خاصی نیست. بر این اساس باید تمام گروه‌های اسلامی متحد شوند، زیرا از یک سو دشمن به شکلی گسترده بسیج شده است و از سوی دیگر پیروزی جز با اتحاد حاصل نمی‌شود.

ماهر حمود گفت: بر کسی پوشیده نیست که جمهوری اسلامی تلاش زیادی انجام داد. ما از علما می‌خواهیم در راه تحقق وحدت تلاش زیادی کنند. وقتی درباره هدف سیاسی اتحاد وجود داشته باشد اختلافات مذهبی تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

وی افزود: مسیحیان بخشی از تمدن اسلامی هستند که در هیچ مرحله‌ای از جامعه اسلامی جدا نبوده‌اند. کلیسا‌ها بخش مهمی از جغرافیای تاریخی شهر‌های بزرگی مثل قاهره، طرابلس، بیروت، دمشق و بغداد بوده‌اند. وحدت اسلامی و ملی در مقابله با توطئه‌های بیرحمانه‌ای که وحدت، فرهنگ و آینده امت را هدف قرار می‌دهد، لازم است.

برچسب ها: ایران ، وحدت اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار