سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: آفت حشره سِنَک که نوعی آفت گیاهی است در چهار شهرستان سرخس، صالح آباد، گلبهار و مشهد مشاهده شده است.

سید رضا عباسی نیشابوری گفت: این حشره شب ها در اطراف منابع نوری مشاهده می شود که ممکن است باعث نگرانی شهروندان شده باشد اما در حقیقت محل زندگی اصلی این حشره گیاهان و در اکوسیستم طبیعی بوده و زندگی آن وابسته به گیاهان است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی امسال و بارندگی های مناسب در طبیعت شرایط تکثیر این حشره فراهم شده و اکنون با جمعیت زیاد ظاهر شده است از طرفی وجود نور سفید در سطح شهر موجب جذب این حشره به سمت نور شده است لذا در سطح شهر فراگیر شده اند به همین دلیل توصیه می شود در منازل و معابر از نور زرد استفاده شود.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: زندگی این سنک وابسته به زندگی انسان نیست و نیش نمی زند و همچنین بیماری از طریق این حشره منتقل نمی شود و وجود آن برای انسان کاملا بی خطر است.

عباسی افزود: برای از بین بردن این حشره در شهرها در حوزه اداری مرتبط برنامه ریزی خواهد شد و شهروندان خونسردی خود را در این زمینه حفظ و در اقدام اولیه با نصب توری برای درب و پنجره و همچنین بستن منافذ و درزهای ورودی برای محل های مسکونی از ورود حشره به داخل منازل جلوگیری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار