معاون امداد و نجات هلال احمر خوزستان از بهره‌مندی بیش از ۵ هزار نفر از زائران عتبات عالیات و انتقال ۴۹ مصدوم از خاک عراق به ایران خبر داد.

امیرعباس نجفی معاون امداد و نجات هلال احمر استان خوزستان گفت: از آغاز طرح امداد و نجات اربعین ۱۴۰۳ حدود ۵ هزار و ۵۰۰ زائر در ۲ مرز شلمچه و چذابه از خدمات هلال احمر استان خوزستان بهره‌مند شده‌اند.

او افزود: در مسیرهای منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه ۲۴ پایگاه امداد و نجات و ۱۵ پست موقت و ۲ قرارگاه عملیاتی امداد و نجات در ۲ مرز شلمچه و چذابه و با استعداد ۸۰۰ امدادگر و نجاتگر آماده خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله حسین (ع) هستند.

آقای نجفی گفت: ۱۷۰ خودروی امدادی، ۲ فروند بالگرد و ۲ خودروی ارتباطات در مرزهای چذابه و شلمچه برای ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین حسینی (ع) آماده خدمت‌رسانی به مردم عزیز کشورمان هستند.

او ضمن اشاره به انتقال ۴۹ مصدوم از خاک عراق به مرزهای شلمچه و چذابه افزود: ۱۲ نفر از مصدومان از مرز چذابه و ۳۷ مصدوم دیگر نیز از مرز شلمچه به ایران انتقال یافتند و توسط نجاتگران مستقر در دو قرارگاه عملیاتی امداد و نجات جمعبت هلال احمر استان خوزستان به کشورمان اعزام و برای ادامه روند درمان به عوامل اورژانس ۱۱۵ تحویل داده شدند.

معاون امداد و نجات هلال احمر خوزستان ادامه داد: عوامل امداد و نجات هلال احمر استان خوزستان تا پایان طرح اربعین در حال ارائه خدمت به زائران خواهند بود. این جمعیت هلال احمر آمادگی لازم را دارد تا با تمام ظرفیت‌ها و تا بازگشت آخرین زائر عتبات عالیات پابه پای مردم و در راستای کاهش آلام زائران قدم بردارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.