مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: تاکنون ۷۰ درصد تسهیلات پرداخت و در این زمینه قرارداد حدود ۱۲ هزار واحد مسکونی روستایی منعقد شد.

روح‌الله عمادی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان  با اشاره به آخرین وضعیت مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان، اضافه کرد: به صورت کلی سالانه اعتباراتی برای مسکن روستایی ابلاغ و بنیاد مسکن با همکاری بانک‌ها، تسهیلات احداث مسکن روستایی را پرداخت می‌کند. در این زمینه سال گذشته، با پیگیری انجام‌شده و اهتمام دولت سیزدهم در طرح نهضت ملی، در ابتدای سال ۱۴۰۲، سهمیه احداث ۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی به استان خوزستان اختصاص داده شد. اما امسال جهش خوبی در تخصیص سهمیه مسکن در استان داشتیم و بر این اساس، سهمیه احداث ۱۷ هزار واحد مسکن روستایی به استان اختصاص داده شد.

او با بیان اینکه میانگین سهمیه سالانه مسکن روستایی ۴ تا ۵ هزار واحد بوده است، افزود: امسال شاهد رشد چشمگیر ۳۰۰ درصدی در تخصیص سهمیه هستیم. از ۱۷ هزار سهمیه واحد مسکونی روستایی در نظر گرفته شده، ۱۲ هزار واحد برای متقاضیانی است که قصد احداث واحدهای جدید دارند و ۵ هزار واحد نیز برای متقاضیانی است که در گذشته تسهیلات دریافت کرده بودند اما واحدهای مسکونی نیمه کاره مانده بود.

آقای عمادی گفت: فرآیند اعطای تسهیلات از دی ماه سال گذشته آغاز شد و تا امروز تقریبا ۱۶ هزار واحد برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان ادامه داد: با پیگیری استاندار، خوشبختانه تعامل و همکاری خوبی در بحث اعطای تسهیلات وجود دارد و در این راستا، ضمانت‌ها زنجیره‌ای شده و دیگر نیاز به ضمانت کارمندی وجود ندارد و افراد می‌توانند ضامن یکدیگر شوند و این مساله باعث افزایش سرعت دریافت تسهیلات شد و تاکنون نزدیک به ۷۰ درصد تسهیلات پرداخت شده و قرارداد احداث و مقاوم‌سازی حدود ۱۲ هزار واحد مسکن روستایی منعقد شد.

این مقام محلی افزود: سنوات گذشته قرارداد احداث و مقاوم سازی ۳ تا ۵ هزار واحد مسکن روستایی انجام می‌شد اما از سال ۱۴۰۲ تا نیمه اول ۱۴۰۳ این عدد به ۱۲ هزار واحد افزایش پیدا کرد که کار بزرگی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان تاکید کرد: با توجه به وجود واحدهای غیرمقاوم در سطح استان و تنفس سه ساله در نظر گرفته شده برای تسهیلات و بازپرداخت ۲۰ ساله، مردم جهت استفاده از این تسهیلات همت کنند تا هم مسکن ایمن فراهم شود و هم مهاجرت معکوس صورت گیرد و از مهاجرت روستا به شهر جلوگیری شود، چون این مساله اثرات زیادی دارد. مشکل اجاره‌نشینی، مسکن و حاشیه‌نشینی نیز حل می‌شود.

عمادی یادآور شد: همه متقاضیان مسکن در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ برای دریافت تسهیلات ساخت و مقاوم سازی واحد مسکونی روستایی به بانک‌ها معرفی شدند و متقاضی‌ای وجود ندارد که معرفی نشده و یا بدون سهمیه مانده باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.