مسئول ستاد اربعین حسینی در سیستان و بلوچستان از آمادگی کامل برای برگزاری پیاده‌روی نمادین اربعین در زاهدان خبر داد و گفت: ۳۹ موکب برای خدمت‌رسانی به زائران آماده شده است.

 محمود جوادیان‌فر در جلسه هماهنگی پیاده‌روی نمادین اربعین حسینی که با حضور فرماندار زاهدان و مسوولان ادارات و مواکب برگزار شد، بیان کرد: پیاده‌روی اربعین از زمان‌های دور و از سال ۶۱ هجری، با حضور حضرت زینب کبری (س) و دیگر زائران آغاز شده و همواره به عنوان یک سنت مهم دینی گرامی داشته می‌شود، امروز نیز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، سفر‌های پیاده‌روی اربعین به‌طور قابل توجهی تسهیل و مسیر پیاده‌روی به‌خوبی ساماندهی شده است.

وی افزود: مسوولان باید تلاش کنند تا پرچم اربعین حسینی در زاهدان بالا گرفته شود، پیاده‌روی نمادین فرصتی برای کسب ثواب و شرکت در مسیر معنوی اربعین است، حتی برای کسانی که امکان حضور در کربلا را ندارند.

تولیت آستان مقدس کهف شهدا زاهدان با بیان اینکه ادارات و نهاد‌های مختلف برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم پای کار باشند، گفت: تاکنون ۳۹ موکب برای خدمت‌رسانی به زائران آماده شده است.

وی بر لزوم حضور گسترده اهل سنت و شیعیان در این پیاده‌روی تأکید کرد و ادامه داد: اربعین یک رویداد اسلامی است و مختص به شیعیان نیست حضور اهل سنت در کنار برادران شیعه نشان از وحدت و همدلی مسلمانان دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.