روزنامه رای الیوم نوشت: چند روز پس از اینکه «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از عزم خود برای سفر به نوار غزه خبر داد، اما این سفر به علت مخالفت تل آویو لغو شد؛ سفری که در‌های جهنم را به روی اسرائیل باز خواهد کرد.

به نقل از رای الیوم، به نظر می‌رسد که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین فعلا سفرش به نوار غزه را که چند روز قبل وعده آن را داده بود، لغو کرده و علت آن نیز، موضع رژیم صهیونیستی در این باره است.

این رسانه نوشت: از زمانی که محمود عباس از عزم خود برای سفر به نوار غزه خبر داد، صهیونیست‌ها به اجماع آن را رد کردند و تل آویو رسما به تشکیلات خودگردان تاکید کرد که مخالف این سفر است و مجوزی به عباس ولو برای یک ساعت هم برای سفر به غزه داده نخواهد شد.

در این باره رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که این رژیم به خوبی می‌داند که چنین سفری، در‌های جهنم را به روی اسرائیل می‌گشاید و مخالفت با آن بهتر است تا عباس در برابر دنیا به عنوان قهرمان ملی مطرح نشود و اینکه به دنبال نجات ساکنان غزه از ماشین جنگی و مرگبار اسرائیلی است.

رای الیوم ادامه داد: شگفت آنکه هیچ کشور عربی یا اروپایی حامی این عزم محمود عباس نشد. برخی از آنها بیانیه‌هایی دادند و به تشویق این اقدام پرداخته و برخی کشور‌های اروپایی نیز به شکل قاطع با آن مخالفت کرده و آن را به مثابه خودکشی در سایه جنگ شدید اسرائیل علیه غزه دانستند که تقابل مستقیم میان کشور‌های عربی و اروپایی با تل آویو را به همراه خواهد داشت.

در همین حال رسانه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» به نقل از یک مسئول صهیونیست اعلام کرد: به محمود عباس اجازه رفتن به نوار غزه را نمی‌دهیم.

به نوشته رای الیوم، برخی رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که سفر عباس به نوار غزه در آینده نزدیک انجام نخواهد شد.

رسانه صهیونیستی «واللا» نیز این سفر را به مثابه پیروزی سیاسی بزرگی برای عباس علیه حماس توصیف کرد و ورود او به نوار غزه را منوط به اجازه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی دانست که تاکنون واکنشی نشان نداشته است.

پیش از این روزنامه رای‌الیوم در گزارشی دیگر درصد امکان اجرایی شدن تصمیم اخیر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای سفر به نوار غزه و علت اتخاذ چنین تصمیمی از سوی او را در این برهه زمانی بررسی کرده بود.

این رسانه عرب زبان نوشته بود: طبق اطلاعات موجود، سفر عباس به غزه در آینده نزدیک انجام نخواهد شد، زیرا این به هماهنگی و گفتگو میان فتح و حماس حاکم بر غزه نیاز دارد و از سویی، اینکه رژیم اسرائیل اجازه ورود به عباس را می‌دهد، هم جای سئوال دارد.

سئوال بزرگ این است که تل آویو به محمود عباس اجازه ورود از گذرگاه‌های بسته کنونی را می‌دهد یا او باید از طریق مصر و گذرگاه رفح برود که هم اکنون تحت کنترل کامل این رژیم پس از تخریب کامل قرار دارد؟

رای الیوم ادامه داد: با توجه به این سناریوها، سفر عباس طی روز‌های آتی انجام نخواهد شد، زیرا به بررسی‌های امنیتی و سیاسی بسیار پیچیده نیاز دارد. برخی هم بر این باورند که اصلا سفری در کار نخواهد بود و این صرفا یک اهرم تهدید علیه رژیم صهیونیستی بوده و موانع زیادی وجود دارد که اجرایی شدن آن را غیرعملی می‌کند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۳
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۳ شهريور ۱۴۰۳
فیلمش بود . تشکیلات خودگردان هرگز کاری نمیکنه که آمریکا و اسراییل راضی نباشند. فقط ژست رسانه ای میگیره که بهش انتقاد کمتری بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۳ شهريور ۱۴۰۳
تو کشور خودشون حق سفر ندارن
آخرین اخبار