رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت چهاردهم صبح امروز به مناسبت هفته دولت، با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) یاد و خاطره امام راحل را گرامی داشتند.

رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت چهاردهم صبح امروز شنبه به مناسبت هفته دولت، با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره)، ضمن قرائت فاتحه، یاد و خاطره امام راحل را گرامی داشتند.

آقای پزشکیان پس از تجدید میثاق اعضای هیات دولت چهاردهم با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی برای دقایقی به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به سخنان سیدحسن خمینی در این مراسم تاکید کرد: ما بر عهدی که بستیم، هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مسلمان کسی است که با همه به عدالت رفتار کند. راه امام حسین (ع)  یعنی پایبندی به حق، دشمن می‌خواهد تفرقه باشد، فریب نخوریم  الان وضعیت ما آن گونه که باید باشد نیست. کسانی را شهید کردند که نخبگان ما بودند، اینها را از دست ما گرفتند، کسانی را گرفتند که می‌توانستند کانون وحدت و انسجام باشند.

پزشکیان اظهار کرد: دشمن تلاش می‌کند تا در جامعه تفرقه باشد، ما نتوانیم با هم متحد شویم. اگر مسلمانان با هم بودند آیا اسرائیل جسارت می‌کرد که چنین غلط‌هایی در منطقه کند؟ آمریکا، اروپا یا هر قدرت دیگری می‌توانستند؟ مجلس و آنهایی که به دولت رای دادند پیام بزرگی به جامعه دادند و از آنها تشکر می‌کنم. در قرآن آمده است قیامی که امام حسین کرد برای مطالبه حق بود.  امام حسین امر معروف و نهی از منکر را برای گرفتن حق انجام داد.

رئیس جمهور تاکید کرد: از ما سؤال خواهند کرد که در حرف‌هایی که می‌زنیم، وعده‌هایی که می‌دهیم و اعتقاد و باوری که در جامعه تبلیغ می‌کنیم، صادقیم یا صادق نیستیم. خدا از تک‌تک ما پیمان گرفته که جز حق نگوییم و به طرف باطل نرویم؛ باید به دنبال حق و حقوق جامعه برویم و در عمل، همه آن را برای مردم پیاده کنیم و در باور اعتقاد نشان دهیم که تا آخر روی این پیمان خواهیم بود.

تصاویری از حضور رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت در مرقد امام (ره)

پزشکیان افزود: شهید بهشتی می‌گوید اگر از من بپرسید اسلام یعنی چی؟ می‌گویم تمام اسلام یعنی حق و عدالت و انصاف؛ اگر به جامعه‌ای نگاه کنید و ندانید که اعتقاد و باور آنها چیست، اما رفتار آنها براساس عدالت باشد، این جامعه مسلمان است. باید در عمل نشان دهیم که به آنچه می‌گوییم عمل خواهیم کرد و تا آخر برآن هستیم. امام (ره) نگاهش به محرومان بود، به وحدت جامعه بود. برای حل مشکلات هیچ راهی به حز وحدت و انسجام داخلی نداریم.

او گفت: معتقدم همان‌گونه که اوایل انقلاب وحدت ما باعث شد علی رغم اینکه همه دنیا جمع شدند تا مارا ساقط کنند، اما نتوانستند، زیرا وحدت داشتیم و علی رغم اینکه هیچ نداشتیم با عشق ایستادیم. الان هم اگر با ایمان بایستیم میتوانیم تمام مشکلات را حل کنیم و باید حل کنیم. برای اینکه خون شهدا فراموش نشود باید بر حق بایستیم و مشکلات را حل کنیم. وحدت انسجام یعنی همه در مسیر حق و عدالت با رهبری مقام معظم رهبری باشیم.  

وی خاطر نشان کرد: ما باید بهترین و برترین باشیم. جام جم و دارا سر کوهی نفروشند، این کوه گران است به کاهی نفروشند. با خون دل خویش خریدن دگر آموز. بدانید که این راه با خون دل و زحمت و تلاش شبانه‌روزی به دست می‌آید. باید از این وضعیت بلند شویم و نگاه عقاب پیدا کنیم، همه چیز را در پهنه بال خود ببینیم و با عمق نگاه خود جامعه را به جهتی هدایت کنیم که لایق و شایسته آن هستیم. امروز در مرقد امام پیمان می‌بندیم که این راه را با تمام و جود ادامه خواهیم داد و تلاش خواهیم کرد که تا جایی که از دستمان بر می‌آید مسیر را ادامه دهیم و امیدوارم که شرمنده خون شهدا و امام شهدا نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۳ شهريور ۱۴۰۳
لطیفی رو چرا برکنار نمیکنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۳ شهريور ۱۴۰۳
برای شادی روح امام خمینی (ره) صلوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۳ شهريور ۱۴۰۳
سلام انشاالله موفق باشید، در پرداختی های حقوق هم جهت کارکنان شاغل وبازنشسته درسیستم های اداری برابر قانون و عدالت اجتماعی مد نظر قرار گیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۳ شهريور ۱۴۰۳
آقای پزشکیان!
ما کارمندان به شما رأی دادیم.
ولی آقای عارف نامه زده اجرای رأی دیوان عدالت اداری در مورد ترمیم حقوق کارمندان رو به تعویق انداخته!
شما با وعده افزایش حقوق مطابق تورم رأی آوردید!!!
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۱:۳۹ ۰۳ شهريور ۱۴۰۳
سلام،

امیدوارم امروز شنبه ۳ شهریور ماه ۱۴۰۳ به برکت امام حسین (ع)
آغاز همکاری خوب و مفیدی با دولت باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۳ شهريور ۱۴۰۳
امام محرومان
Iran (Islamic Republic of)
د
۱۰:۲۲ ۰۳ شهريور ۱۴۰۳
جزئیات آثار دولت جدید از امروز نمونه ای را دیدم گاز خانگی از 55 هزارتومان به 25 هزارتومان کاهش قیمت یافته این همان و عده ای بود که داده شد دیگر برکات هم در راه هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۳ شهريور ۱۴۰۳
جناب دکتر پزشکیان همانند مرحوم رئیسی نبوده و نیستند که قول بی عمل بدهند .
مرحوم رئیسی سال ۱۴۰۰ برای اینکه رای بیاورد به ملت گفتند اگر رئیس جمهور شوم ، بورس را یک هفته ای درست خواهم کرد . سالی یک میلیون مسکن خواهم ساخت. سفره های مردم را بزرگتر خواهم کرد و .... متأسفانه به هیچکدام از وعده های انتخاباتی خودش عمل نکرد. زنده و پاینده باد دکتر پزشکیان .
Germany
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۳ شهريور ۱۴۰۳
ناشناس 16:10
اتفاقا من کلا صداقت ودلسوزی اقای رییس در چهره اقای پزشکیان میبینم و اقای رییس هما چیز میفهمید اما نمیگفت و به فکر درست کردن اوضاع بود اما اقای پزشکیان همه چیز میداند اما بازگو میکند تا بهتر نتیجه داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۰۳ شهريور ۱۴۰۳
آقای رئیس جمهور به فکر اتباع افغانی باش که پدر مملکت درآوردند بیرون کن آنها را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۰۳ شهريور ۱۴۰۳
نیروهای شرکتی چی شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۳ شهريور ۱۴۰۳
۵ ماه از سال گذشته، هنوز ۴۰ درصد همسان سازی بازنشستگان محقق نشده. بیشتر از این بنظر نه منطقی هست و نه قابل قبول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۰۳ شهريور ۱۴۰۳
آقای رییس جمهور قبل از ایجاد انفجار اجتماعی در کشور یک عدالتی در پرداخت حقوق های کارکنان دولت برقرار کنید هر شرکت و سازمان و نهادی برای خود یک قانون پرداخت حقوق دارد ، شرکت نفت یک قانون ، شهرداری ها یک قانون ، بانک مرکزی یک قانون وزارت نیرو یک قانون بانکهای دولتی یک قانون و بانکهای خصوصی یک قانون و.....
آخرین اخبار