معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان بر اهمیت ویژه ارتقای زیرساخت‌ها و بهبود کیفیت خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) تأکید کرد.

منصور بیجار در بازدید از زائر سرای امام رضا (ع) و پایانه مرزی میرجاوه با اشاره به نقش حیاتی این منطقه در پذیرش و میزبانی از زائران پاکستانی که به قصد شرکت در مراسم اربعین وارد کشور می‌شوند، گفت: ضروری است که با برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی مؤثر میان تمامی نهاد‌های مرتبط، زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات رفاهی و بهداشتی به زائرین به بهترین شکل ممکن فراهم شود.
وی افزود: ارتقای کیفیت جاده‌ها، تامین آب و برق پایدار، بهبود امکانات بهداشتی و افزایش ظرفیت اقامتی از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته و مستمر پیگیری می‌شود تا زائران این مسیر معنوی را که به نام طریق الحسین نامگذاری شده طی کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان همچنین به اهمیت همکاری بین نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف در فراهم آوردن امکانات مورد نیاز زائران اشاره کرد و گفت: تمامی دستگاه‌ها از جمله اداره کل راهداری، شهرداری‌ها و سایر ارگان‌های مرتبط باید با همدلی و تلاش مشترک، در ارائه خدمات به زائران همسو و بهترین شرایط را برای زائرین اباعبدالله الحسین (ع) فراهم کنند.

 سیستان و بلوچستان از طریق دو مرز میرجاوه و ریمدان، دروازه اصلی ورود زائران غیرایرانی اربعین حسینی به کشور است که بیش از سایر نقاط کشور، پذیرای زائران اربعین حسینی خارجی بوده و از این روی، امکانات و زیرساخت‌های لازم در این منطقه هر سال رو به افزایش است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار