مدیرعامل سازمان سیما و فضای سبز شهری شهرداری گفت: علی‌رغم خشکسالی‌های اخیر، دوره آبیاری مجموعه پردیسان قائم (عج) در حال‌حاضر ۴۵ روزه است.

یدالله علیزاده، با بیان اینکه خشکسالی، کمبود آب و خشکی چاه‌های آب اطراف پردیسان قائم (عج)، دوره آبیاری درختان این مجموعه را در سال گذشته به ۸۰ روز هم رسانده بود، گفت: در سال‌های گذشته برای جمع‌آوری آب‌های زیرسطحی اطراف مسجد «جامع کرمان» از ۱۵ حلقه چاه کم‌عمق بهره‌برداری می‌شد، اما تا پارسال ۱۳ حلقه از این چاه‌ها خشک شد و تأمین آب مجموعه «پردیسان قائم (عج)» با مشکل مواجه شد.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته آب‌های زیرسطحی شهر جمع‌آوری و به‌صورت یک گالری به جایی در محدوده شهرک «بلدالامین»، منتقل می‌شد، ادامه داد: این آب جمع‌آوری شده، از شهرک «بلدالامین»، با حجمی حدود ۵۰ لیتر در ثانیه، به کشاورزان «زنگی‌آباد» می‌رسید.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان، به دریافت سهم آب شهرداری کرمان، از پساب فاضلاب شهری اشاره کرد و افزود: سهم شهرداری کرمان از پساب فاضلاب نقش مهمی در ساماندهی آبیاری فضای سبز شهر خواهد داشت.

وی از اجرای ۱۲ کیلومتر لوله در مسیر آبیاری خبر داد و اظهار داشت: توانستیم دوره آبیاری را به ۴۵ روز کاهش دهیم، که اگرچه مطلوب نیست، اما نسبت به دوره ۸۰ روزه، زمان مناسب‌تری است و تلاش خواهیم کرد که این دوره، به ۳۰ روز کاهش یابد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان، از تلاش برای آماده‌سازی چاه خیابان «برزو آمیغی» و میدان «شهدا»، برای ورود به شبکه آب خام شهر خبر داد و افزود: با ورود چاه‌های دیگر مانند چاه «قلعه‌محمود» در کنار دو چاه یادشده، به‌زودی دوره آبیاری مجموعه «پردیسان قائم (عج)» به زمان مطلوب ۳۰ روز می‌رسد.

برچسب ها: شهرداری ، آبیاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.