فرمانده قرارگاه اربعین در مرز چذابه با اشاره به اینکه همچنان بر شدت خروج زائران از پایانه مرزی چذابه افزوده می شود گفت: تمام تمهیدات لازم را برای ورود و خروج زائران را در نظر گرفتیم.

محمد خانچی روز جمعه در حاشیه نشست با طرف عراقی با موضوع امنیت پایانه مرزی چذابه در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه تعامل خوب بین ۲ طرف ایران و عراق، امروز پایانه مرزی چذابه به یک نقطه امن و آرام تبدیل شده و بسیاری از زائران برای تردد به کشور عراق، از این مرز استفاده می‌کنند.

وی افزود: در حالی که میزان خروجی دیگر پایانه‌های مرزی ایران نزولی است اما همچنان بر شدت خروج زائران از مرز چذابه اضافه می‌شود.

معاون استاندار خوزستان گفت: مطمئنا همه دست‌اندرکاران مستقر در ۲ پایانه مرزی چذابه و شیب عراق در این ثواب عظیم سهیم بوده و باعث می شود جهان اسلام به طور پیوسته و یکپارچه برای ظهور امام زمان (عج) آماده شود.

وی با بیان اینکه یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری در ایام اربعین، ایجاد بستر امن برای تردد زائران افزود: در این راستا تمام مبادی ورودی کشور تا خروجی‌ها (پایانه های مرزی) تحت کنترل بوده و تمام عزیزان امنیتی ما زه طور ۲۴ ساعته در حالت آماده باش هستند تا خللی در بحث امنیت زوار ایجاد نشود.

خانچی گفت: بی‌شک بازدید ۲ طرف ایران و عراق از مرزهای یکدیگر، باعث تبادل تجربه و ایجاد امنیت پایدار بین ۲ کشور دوست و برادر ایران و عراق خواهد شد.

برچسب ها: اربعین ، مرز چذابه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.