دختران و پسران کاراته کشورمان در نخستین روز از مسابقات قهرمانی آسیا با کسب سه مدال طلا و سه برنز کار خود را آغاز کردند.

بیست و دومین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا (۲۰۲۴) از صبح امروز جمعه (یکم شهریورماه) به میزبانی شهر مانیل فیلیپین آغاز شده است. 

در رقابت‌های روز نخست تیم ایران به ۲ مدال طلا و یک برنز در بخش نوجوانان دختر، یک طلا و یک برنز در نوجوانان پسر و یک برنز در کاتای تیمی پسران کسب کرد.

در وزن ۶۱- کیلوگرم نوجوانان، ساغر جندقی موفق شد در دور اول ۸ بر یک «لارا سارهان» از عربستان را از پیش رو بردارد و به نیمه نهایی راه یابد. وی در نیمه نهایی ۷ بر یک «آیدابون موساخونت» از ازبکستان را برد و فینالیست شد. او در دیدار نهایی پس از تساوی یک بر یک مقابل «نورینیسا دایخان» از قزاقستان با توجه به امتیاز کسب شده با قانون سنشو برنده مبارزه شد.

در فینال وزن ۴۷- کیلوگرم نوجوانان، پارمیس علیپور موفق شد با نتیجه ۸ بر صفر نورینیسا دایخان از قزاقستان را شکست دهد و اولین مدال طلای تیم ایران را به ارمغان بیاورد. علیپور در مبارزات صبح امروز ابتدا ۴ بر صفر رینزی اودا از ژاپن را شکست داد. سپس با همین نتیجه چک لی از ماکائو را از پیش رو برداشت و راهی نیمه نهایی شد. علیپور در مسابقه نیمه نهایی یک بر صفر اوهان لو از ویتنام را مغلوب کرد و فینالیست شد.

امیر علی تیموری در وزن ۶۳- کیلوگرم ابتدا ۶ بر صفر «احمد الصمود» از اردن را برد و در دومین مبارزه ۴ بر یک بر «ساپورتا ملک» از اندونزی غلبه کرد و به نیمه نهایی راه یافت. او در این مرحله ۴ بر ۳ «انمهدو» از ازبکستان را شکست داد و توانست به فینال این مسابقات راه یابد. در فینال ۸ بر صفر «احمد الصعود» از اردن را مغلوب کرد و به مدال طلای این وزن دست یافت.

در وزن ۶۱+ کیلوگرم مریم گرزین نماینده این وزن ابتدا کیم هوین از ویتنام را ۶ بر ۲ شکست داد. سپس مقابل داوان دریا از قرقیزستان ۳ بر صفر مغلوب شد و به دیدار رده بندی راه یافت. در این مرحله در حالی که ۲ بر صفر مقابل سایرینا اگمبردیوا از ازبکستان عقب بود، حریف ازبک (هانسوکو) شد تا گرزین برنده میدان باشد و به مدال برنز برسد.

در وزن ۵۲- کیلوگرم نوجوانان، محمد عبدالهی موفق شد مدال برنز را کسب کند. وی در دور اول موفق شد ۸ بر صفر پنجیران ازبرونئی را از پیش رو بردارد. در ادامه مقابل چوی کای از هنگ کنگ پس از تساوی ۲ بر ۲ در سنشو (امتیاز اول) برنده مبارزه شد و راهی دیدار نیمه نهایی گردید. عبدالهی در مبارزه نیمه نهایی ۷ بر ۳ مغلوب محمد الحداد از کویت شد و به دیدار رده بندی راه یافت. او در این مبارزه در حالی که ۶ بر صفر از اماندوردیو از ترکمنستان عقب بود با توجه به اخطار حریفش و هانسوکو شدن به مدال برنز این وزن رسید.

کاتای تیمی ایران با ترکیب آرمین جوانی، امیررضا مسلمان، سینا نوری موفق شد با امتیاز ۳۷.۸ مقابل تیم فیلیپین با امتیاز ۳۶.۶ در اولین دیدار به برتری برسد. در مبارزه دوم، مقابل تیم عربستان نتیجه را واگذار کرد و راهی دیدار رده بندی شد. در مسابقه رده بندی با نتیجه ۳۹.۳ بر ۳۷.۳ مقابل تیم هنگ کنگ به برتری رسید و مدال برنز را بدست آورد.

لازم به ذکر است، کاراته ایران سال گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی آلمانی قزاقستان برگزار شد، موفق به کسب ۱ مدال طلا و ۲ مدال برنز در بخش دختران و ۲ مدال برنز در بخش پسران شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار