وزیر کشور گفت: با توجه به زیرساخت‌های خوب مرز خسروی، مقرر شد این مرز به طور دائم مسیر تردد کارون‌های حج و زیارت برای عتبات و عالیات تعیین شود

اسکندر مؤمنی وزیر کشور صبح جمعه در حاشیه بازدید از مرز خسروی در گفتگو با رسانه‌ها با اشاره اینکه آمده‌ام تا یک خدا قوت به همه دست‌اندرکاران بگویم، اظهار کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی خوبی که ستاد قرارگاه اربعین استان کرمانشاه اعم از استاندار محترم، نیروی انتظامی، سپاه و همه بخش‌ها و همچنین نمایندگان تسهیلات خوبی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه دو سه سال گذشته که مرز خسروی باز شد کمک بسیار خوبی به تردد زائران شد، گفت: تردد در این مرز از سال گذشته به صورت شبانه‌روزی بوده است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه حدود ۱۵ درصد مجموعه تردد‌های کل کشور از مرز خسروی انجام شده است، ادامه داد: تسهیلات و زیرساخت‌های خوبی فراهم شد ما مشکل خاصی در نظم و انضباط نداشتیم و زائرین عزیز همکاری بسیار خوبی داشتند.

وی با بیان اینکه در مجموع گزارشی که دادن حدود ۴۵۰ هزار نفر زائر از این مرز عبور کردند، اضافه کرد: حدود ۲۰۰ هزار نفر برگشتند پیش‌بینی می‌شه که مجموعه تردد از مرز در واقع خسروی به حدود ۹۰۰ تا ۹۵۰ هزار نفر برسد

وزیر کشور اضافه کرد: برنامه‌ریزی صورت گرفت و قرار شد که این مرز به طور دائمی با توجه به زیرساخت‌هایی که فراهم شده کاروان‌های حج و زیارت برای زیارت عتبات در طول سال هم از این مرز استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مردم نگرانی برای پارکینگ در این مرز نداشته باشند، ادامه داد: هم نظم و انضباط هم ایمنی و امنیت پارکینگ‌ها تصویر در عبور و مرور در انضباط بخشی عبور مرور الحمدالله علیرغم اینکه دو سه ساله این مرز بازگشایی شده ولی واقعاً رضایت‌بخش است.

وی افزود:برای تسهیل در تردد زائران عتبات عالیات و همچنین تقویت تجارت در مرز‌های استان، پروژه راه آهن کرمانشاه به خسروی را در هیات دولت پیگیری می‌کنیم.

مومنی از تلاش‌های مردم استان کرمانشاه در پذیرایی از زائران اربعین قدردانی کرد و افزود: رویداد اربعین شور و شادی زیادی در بین مردم ایجاد کرده و همکاری گروه‌های مردمی با مسوولان استان در این زمینه جای قدردانی دارد.

وی تاکید کرد هرجا بین مردم و دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی همکاری و همراهی وجود داشته باشد به موفقیت رسیده ایم.

وزیر کشور همچنین خواستار بررسی نقاط ضعف و قوت در جلسات قرارگاه اربعین شد و گفت: باید برای سال آینده نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را نیز برطرف کرد.

مومنی با اشاره به گرمای هوا در مرز‌های اربعینی کشور گفت: باتوجه به وضعیت مرز‌ها نباید زائران معطل شوند و باید به سرعت از مرز عبور کنند.

وزیر کشور در ادامه سخنانش با اشاره به نقش مهم مرز‌های استان کرمانشاه در زمینه تجارت تاکید کرد باید زیرساخت‌های تجارت کالا از طریق مرز‌های استان کرمانشاه تقویت شود و زمینه‌های صادرات و واردات و ترانزیت کالا تسهیل گردد.

مومنی با قدردانی از نقش مردم کرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس، افزود: مردم کرمانشاه در دوران جنگ زحمات زیادی کشیدند و حق بزرگی بر گردن ما دارند و بخش عمده‌ای از جبهه را همین مردم اداره کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.