اسکندر مومنی وزیر کشور در اولین سفر استانی‌اش صبح امروز جمعه به استان کرمانشاه سفر کرد و بلافاصله به مرز خسروی رفت.

وزیر کشور پس از بازدید میدانی از وضعیت زیرساخت‌های مرز خسروی برای تردد زوار اربعین در جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه در محل قرارگاه اربعین فراجا در این مرز رسمی حضور یافت.

در این جلسه استاندار و مسوولان عضو قرارگاه اربعین استان کرمانشاه نیز حضور دارند.

تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار زائر اربعین از مرز رسمی خسروی تردد کرده اند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

مرز خسروی در گذشته جزئی از راه ابریشم بود که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد و سپس بندر حلب در سوریه و ساحل دریای مدیترانه بود.

خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرز‌های کشورمان با شهر‌های زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافر و زائر ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت دارد و زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می‌کنند پس از عبور از شهر‌های دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می‌رسند و همچنین پیش از زیارت امام حسین (ع) به امامان مدفون در کاظمین و سامرا مشرف می‌شوند.

برچسب ها: مرز خسروی ، وزیر کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.