پس از استفاده پلیس از گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب پاش برای متفرق کردن هزاران معترض خشمگین در خارج از ساختمان پارلمان اندونزی، قانونگذاران این کشور طرح تصویب یک سری قوانین انتخاباتی را به تعویق انداختند.

به نقل از "آسوشیتد پرس",اگر اصلاحات پیشنهادی تصویب می شد، می توانست نفوذ سیاسی جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونزی را تقویت کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این اصلاحات قرار بود در جلسه علنی روز پنجشنبه تایید شوند، اما پس از اینکه مجلس قانونگذار به دلیل گستردگی اعتراضات به حد نصاب نرسید، کنار گذاشته شدند.

صوفمی داسکو احمد نایب رئیس مجلس گفت: بازنگری در قانون انتخابات منطقه ای قابل اجرا نیست و اجرا نمی شود.

معترضان که از آنچه به عنوان نقض اصول دموکراتیک می‌دانستند خشمگین بودند، سعی کردند با شکستن موانع امنیتی به داخل ساختمان پارلمان هجوم ببرند.

آنها همچنین به سمت پلیس سنگ پرتاب کردند، جاده ها را مسدود کرده، لاستیک ها را سوزاندند و بنرهایی در محکومیت تغییرات پیشنهادی در دست داشتند.

ناآرامی‌ها در اوایل این هفته و پس از آن که دادگاه عالی اندونزی محدودیت سنی را برای پست‌های فرمانداری منطقه تأیید کرد، در این کشور آغاز شد. بر اساس این محدودیت ها افراد زیر ۳۰ سال از نامزدی برای پست‌های فرمانداری منطقه منع می شوند. این تصمیم، کائسانگ پانگارپ، ۲۹ ساله و کوچکترین پسر ویدودو را از دستیابی به پست در جاوه مرکزی منع می‌کند.

دادگاه همچنین روند نامزدی احزاب سیاسی را تسهیل کرد. در پاسخ، پارلمان اندونزی به سرعت یک طرح اضطراری برای اصلاح حداقل سن سمت فرمانداری به ۳۰ سال و کاهش بیشتر معیارهای نامزدی تصویب کرد.

تلاش‌های قانون‌گذاران برای تصویب این تغییرات در روز پنج‌شنبه، انتقادات گسترده‌ای را در فضای مجازی برانگیخت و بسیاری از آنها درباره بحران قانون اساسی هشدار دادند.

جوکو ویدودو که بیشتر با نام جوکوی شناخته می‌شود، در ماه اکتبر (مهر/ آبان) قدرت را تحویل می‌دهد. ویدودو به دلیل سابقه اقتصادی‌اش که منجر به رشد ثابت در دوران همه‌گیری کووید-۱۹ شده است، با محبوبیت بالا کنار خواهد رفت.

جوکوی پس از دو بار شکست دادن پرابوو سوبیانتو، در انتخابات ۲۰۱۴ و ۲۰۱۹، حداکثر دو دوره و به مدت یک دهه در قدرت بوده است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
Germany
ناشناس
۱۰:۳۹ ۰۲ شهريور ۱۴۰۳
مثل اینکه دور مجلسا رو باید خندق بکنن
آخرین اخبار