حماس و جهاد اسلامی بر لزوم خروج کامل نظامیان رژیم اشغالگر از غزه برای دستیابی به هرگونه توافق با رژیم اشغالگر تأکید کردند.

رهبران جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین خواستار خروج کامل نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی از کل منطقه نوار غزه برای دستیابی به هرگونه توافقی با تل‌آویو شدند.

«محمد درویش» رئیس شورای مشورتی حماس پس از دیدار با «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی و «محمد الهندی» معاون وی، بیانیه‌ای مشترک صادر و اعلام کردند: «برای دستیابی به هرگونه توافقی با تل‌آویو، خروج کامل نظامیان اسرائیل از کل منطقه نوار غزه، آغاز بازسازی منطقه، توافق مبادله اسرا و پایان محاصره ضروری است.»

به گزارش آناتولی، در این بیانیه مشترک همچنین بر لزوم «توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه و مجازات سران این رژیم که مرتکب جنایات علیه بشریت شده‌اند»، تأکید شده است.

رهبران حماس و جهاد اسلامی در بیانیه مشترک خود ضمن انتقاد از رویکرد تل آویو برای شکست تلاش‌های میانجی‌گران عنوان کردند: «اسرائیل با اصرار بر ادامه حملات و رد اقدامات انجام شده در مراحل قبل به ویژه پیشنهاد جنبش در دوم ژوئیه، مسئول ناکامی تلاش‌های میانجی‌گران است.»

دیروز هیأتی از جنبش جهاد اسلامی به ریاست زیاد النخاله دبیرکل این جنبش و محمد الهندی معاون وی با محمد درویش رئیس شورای مشورتی حماس و هیاتی از رهبران این جنبش در دوحه دیدار کرده‌اند.

بر اساس این گزارش در دیدار رهبران حماس و جهاد اسلامی آخرین تحولات سیاسی و میدانی فلسطین مورد بحث و گفتگو قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار