رییس مرکز امداد و فوریت‌های سایبری فتا گفت: با استناد به تحلیل پرونده‌های قضایی، ارسال پیامک حاوی لینک‌های آلوده از سوی مجرمان سایبری افزایش یافته است‌.

سرهنگ رامین پاشایی در تشریح این خبر گفت‌: همواره در ایام پایانی هفته و یا ایامی که منتهی به تعطیلات چند روزه در کشور می‌باشد شاهد افزایش تحرکات مجرمان سایبری با سوء‌استفاده از شرایط هستیم.

وی ادامه داد: افراد سودجو با ارسال پیامک‌های حاوی لینک‌های آلوده با مضامین ابلاغیه‌های قضایی، دریافت کمک هزینه معیشتی، دریافت سهمیه سوخت مضاعف و یا تهدید مبنی بر غیرفعال شدن ریجستری گوشی تلفن همراه و یا قطع یارانه معیشتی مترصد کلاهبرداری از هموطنان می‌باشند.

این مقام انتظامی افزود: مجرمان سایبری با این خیال که در ایام تعطیلات دسترسی هموطنان به دریافت خدمات انتظامی، قضائی و بانکداری دارای محدودیت می‌باشد فعالیت‌های مجرمانه خود را در این ایام گسترش می‌دهند و این در حالیست که در ایام تعطیلات نیز ارائه خدمات انتظامی سایبری توسط رده‌های پلیس‌های فتا، واحد‌های استانی و شهرستان‌ها در حال اجرا بوده و همچنین شیفت‌های قضائی در دادسرا‌های منتخب به شیفت‌های بانکی شهروندان خدمات ارائه می‌دهند.

سرهنگ پاشایی در ادامه ضمن تاکید مجدد به هموطنان مبنی بر عدم کلیک بر روی لینک‌های آلوده که از طریق سر شماره تلفن‌های مشخص به منظور فریب آنان ارسال می‌گردد، خاطر نشان کرد: هموطنان می‌بایست ضمن عدم توجه به این پیامک‌های غیرواقعی و فریبکارانه در صورت غفلت و یا فریب از سوی مجرمان سایبری با مراجعه به اماکن پلیس فتا در سراسر کشور و یا تماس از طریق سر شماره ۰۹۶۳۸۰ از خدمات انتظامی سایبری این پلیس بهره‌مند شوند.

رئیس مرکز امداد و فوریت‌های سایبری فتا فراجا ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی (ع) با اشاره به یکی از ترفند‌های مجرمان سایبری به عنوان "‌جاماندگان اربعین‌" به منظور فریب و دریافت نذورات اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: این افراد کلاهبردار با سوء‌استفاده از نام و اعتبار سازمان‌های دارای مجوز و معتبر با اعلام شماره حساب شخصی مترصد دریافت نذورات و کلاهبرداری با هموطنان هستند که هموطنان در صورت تمایل به اهدا نذورات می‌بایست صرفاً از طریق مؤسسات معتبر و دارای مجوز قانونی و دارای شماره حساب‌های سازمانی اقدام کنند و از واریز هرگونه وجوهات به شماره حساب‌های شخصی اکیداً خودداری کنند.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار