رمضانی گفت: هشت باب کتابخانه عمومی در مرز‌های محل تردد زائران در خدمت مسافران و زوار عتبات عالیات است.

مهدی رمضانی در جریان بازدید از موکب فرهنگی کتابخانه مهران اظهار کرد: در همه مرز‌ها به جز شلمچه نهاد کتابخانه‌های عمومی فعال است و در برخی از مرز‌ها ۲ باب کتابخانه خدمت‌رسان فرهنگی زائران هستند.

وی افزود: در این موکب‌ها علاوه بر اسکان و تغذیه زائران، فعالیت‌های فرهنگی و هنری نظیر معرفی شهدا، شعرخوانی، قصه گویی، نقاشی، پرده خوانی و نقالی واقعه عاشورا برای زائران با اولویت کودکان و نوجوانان در حال انجام است.

رمضانی تاکید کرد: موکب فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی با دیگر موکب‌ها تمایز دارد چرا که زائران به خصوص بچه‌ها در مدت حضور در این مکان از امکانات فرهنگی و هنری موجود بهره می‌برند و اوقات فراغت خود را در مدت حضور در کتابخانه با برنامه‌های این مکان می‌گذرانند.

وی یادآور شد: حضور و استقرار زائران در موکب‌های کتابخانه باعث انس و الفت بیشتر زائران به کتاب و کتابخوانی می‌شود و حتی از بین زائران، خانواده‌هایی هستند که همه ساله در ایام اربعین موکب‌های متعاق به نهاد کتابخانه‌های عمومی را برای اسکان و استراحت خود انتخاب می‌کنند که این امر نشان از عملکرد مثبت این اماکن در موضوع خدمات رسانی مطلوب فرهنگی برای زائران به ویژه کودکان و نوجوانان دارد.

برچسب ها: اربعین ، زائران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.