در ایام اربعین حسینی ودر جوار مواکب خادمان حسینی در ورودی شهرستان ایذه به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر ایذه اولین همایش تعزیه و یادبود خادمین الحسین (ع) برگزار شد.

علی رضا خسروی رئیس شورای اسلامی شهر ایذه گفت: اولین همایش تعزیه ایذه در دو بخش میدانی و سالنی و با هدف احیای تعزیه و نمایش های آئینی ایرانی به همت شهرداری و شورای شهر ایذه برگزار شد.

 خسروی افزود: بخش میدانی این همایش در تاریخ سی ام مرداد لغایت یکم شهریورماه ۱۴۰۳ و همراه با عبور کارون های زائرین اربعین حسینی و با اجرای گروه های تعزیه متشکل از شبیه خوانان میهمان از استان های تهران و خوزستان هم اکنون در حال برگزاری است و زمان برگزاری بخش میدانی آن نیز بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.

 او با اشاره به استقبال قابل توجه میهمانان داخلی و خارجی در ورودی شهر ایذه از این مراسم گفت: استان خوزستان پایتخت موکب هاست و مردم ولایتمدار ایذه بختیاری نیز این افتخار را دارند که همه ساله میزبان عاشقان بسیاری از جای جای ایران اسلامی و دیگر کشورهای منطقه باشند که امسال نیز شاهد خیل عظیمی از دلدادگان حسینی در مواکب ورودی شهر ایذه بودیم.

 رئیس شورای شهر ایذه ضمن تقدیر از تلاش های دبیران برگزاری، دفتر امام جمعه شهرستان، حوزه علمیه خواهران، سپاه پاسداران، ستاد عتبات عالیات شهرستان، مجاهد شیخ شهردار و فاطمه مرادی رئیس کمیسون فرهنگی شورای شهر ایذه در برگزاری این همایش تصریح کرد: بخش دوم این همایش پس از تعطیلات اربعین حسینی برگزار می شود که در این بخش ضمن تجلیل از خادمین الحسینی هیأت های عزاداری شهر ایذه یادبود تنی چند از هنرمندان تعزیه و نیز سخنرانی اساتید نام آشنای شبیه خوانی کشور برگزار خواهد شد. 

 او با اشاره به این موضوع که حضور اساتید و شبیه خوانان و نیز برگزاری رویدادهای آموزشی پیرامون شبیه خوانی از دیگر بخش های این همایش خواهد بود، ادامه داد: از میهمانان بخش دوم این همایش استاد داوود فتحعلی بیگی دبیر جشنواره نمایش های آئینی و سنتی و دبیر کانون نمایش های آئینی و سنتی ایران و از چهره های شاخص در زمینه نگارش و پژوهش در زمینه هنرهای تعزیه و نمایش های ایرانی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار