رئیس ستاد عتبات عالیات استان بوشهر گفت: موکب‌های استان در شبانه‌روز زمینه اسکان ۱۴۵ هزار زائر در پیاده روی اربعین را فراهم کرده اند.

عبدالرضا مطاف اظهار کرد: از ۱۸۶ موکب این استان، ۸۵ موکب در شهرهای کربلا، نجف اشرف و مسیر پیاده‌روی منتهی به کربلا واقع شده که روزانه ۷۲۸ هزار و ۵۰۰ پرس غذا در اختیار زائرین اربعین حسینی قرار می‌دهند.

وی افزود: ۹۴ موکب در مسیرهای داخلی استان بوشهر و ۱۲ موکب در مرز شلمچه واقع شده و به زائرین حسینی خدمات ارائه می کنند.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان بوشهر تصریح کرد: پخت و توزیع ۵۷۰ هزار قرص نان و یک میلیون بطری آب و دیگر نوشیدنی‌های خنک از فعالیت موکب‌های استان بوشهر در اربعین است.

مطاف ادامه داد: چهار ایستگاه درمانی استان در قالب هشت کاروان بسیج جامعه پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر شامل ۸۰ پزشک و پرستار در مسیر پیاده روی اربعین استقرار و به زائرین کمک رسانی می کنند.

وی گفت: موکب‌های داخلی استان بوشهر در شبانه‌روز به ۵۴ هزار و ۶۰۰ نفر در مسیرهای تردد زائرین خدمات می دهند و برای ۳۰۰ هزار نفر نیز غذا طبخ و پذیرایی می‌کنند.

رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان بوشهر عنوان کرد: همچنین روزانه ۹۰۰ هزار بطری نوشیدنی و آب بسته‌بندی شده در موکب‌های داخلی استان بوشهر توزیع می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.