معاون بهبود تولبدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین از پرداخت کامل مطالبات گندمکاران در شهریور خبر داد.

راه انجام معاون بهبود تولبدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین در برنامه رادیویی روی خط باشید گفت: تاکنون ۲۰ تا ۲۳ درصد از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است که شهریور به صورت کامل تسویه می‌شود.

وی اضافه کرد: در قانون آمده ظرف ۴۸ ساعت از موعد تحویل گندم کشاورزان به مراکز خرید باید مبلغ خرید تضمینی گندمکاران پرداخت شود و در صورت تاخیر در پرداخت هزینه دیرکرد به آنها پرداخت شود.

معاون بهبود تولبدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: در طول سالیان اخیر پرداخت مطالبات همواره با تاخیر انجام می‌شود و این امر به علت عدم تامین نقدینگی است که امیدواریم موانع پیش رو توسط دولت جدید برای پرداخت مطالبات گندم کاران رفع شود.

وی گفت: از مجموع ۷ هزار و ۳۰ تن دانه‌های تحویلی کلزا بیش از ۷۵ درصد مطالبات کلزاکاران هم پرداخت شده است.

راه انجام افزود:در حوزه دانه‌های روغنی به ویژه کلزا تمام وارد کنندگان موظف شده اند درصدی از خرید خود را از تولید کنندگان داخلی تامین کنند.

وی در خصوص چغندر قند هم بیان کرد: در این زمینه نیز با کشاروزان چغندر کار تسویه حساب به صورت کامل انجام شده است.

معاون مدیریت تعاون روستایی استان قزوین هم گفت: تا به امروز ۸۵۸ هزار میلیارد تومان به گندم کاران پرداخت شده و ۳ هزار ۳۱۲ میلیارد تومان بدهی به گندم کاران باقی مانده است.

آرامیده در استودیوی برنامه روی خط باشید سیمای مرکز قزوین افزود: ۱۳ مرکز در سطح استان امسال گندم کشاورزان را جمع آوری کرده اند.

وی درباره سایر محصولات گفت: در بحث خرید کلزا از هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان ۸۱۲ میلیارد تسویه حساب صورت گرفته و حدود ۲۵ دصد باقی مانده است.

معاون مدیریت تعاون روستایی استان قزوین بیان کرد: در بحث جو به علت قیمت پایین این محصول کشاورزان متضرر می‌شدند که امسال بر اساس سیاست‌های تعاون روستایی و جهاد کشاوزی ۲۰ درصد کل محصول جو به کشاورزان پرداخت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار