رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید راهبرد آبی استان در ۴ سال آتی مشخص شود گفت: حدود ۱۲ شهر و تعدادی از روستا‌های استان از لحاظ تامین آب شرب پایدار با چالش مواجه هستند.

 فتح‌زاده در جلسه هم اندیشی مدیریت مطلوب آب در بخش‌های مختلف اظهار کرد: در استان آذربایجان شرقی چالش‌های بی شماری در بخش آب وجود دارد که سایر بخش‌ها از جمله کشاورزی، صنعت و محیط زیست را متاثر کرده است.

وی افزود: تعداد سدها، اراضی کشاورزی، هدر رفت آب در شبکه، آلاینده‌های رود ارس و انتقال آب ارس به تبریز همه مسائلی هستند که باید تعیین تکلیف شوند و راهبرد آبی استان در خصوص این مسائل مشخص شود.

فتح‌زاده تاکید کرد: باید تعریف شود در ۴ سال آینده برنامه‌های اولویت دار آبی استان در خصوص تامین و مدیریت منابع آبی با مشارکت بخش خصوصی کدامند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی در عین حال خاطرنشان ساخت: همه باید در ارتباط با نگاه به آینده و اجتماعی کردن موضوع آب احساس مسئولیت کنند.

 خانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: تا زمانی که تعداد پروژه‌ها بدون توجه به تامین اعتبارات لازم گسترش یافته و نیمه کاره رها شوند نخواهیم توانست به اهداف آبی مورد انتظار دست یابیم و پروژه‌ها تبدیل به هزینه‌های ریخته می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: اولویت اول این شرکت اتمام پروژه‌های نیمه تمام است و تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا از تعریف پروژه‌های غیرضرور اجتناب شود و در بخش آب پروژه نیمه تمامی باقی نماند.

 غفارزاده بر ضرورت تثبیت وضعیت آب‌های زیرزمینی تاکید و اضافه کرد: تبریز شهر اولین‌ها است و باید فرهنگ سازی کنیم تا در کاهش مصرف سرانه آب و افزایش بهره وری کشاورزی نیز اولین باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.