مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: تعداد ۳۲ هزار مهاجر افغانستانی مقیم مشهد برای اعزام به عتبات‌عالیات کشور عراق در سامانه سهما ثبت‌نام کردند.

حسین شرافتی راد در حاشیه بازدید از روند ورود زائران افغانستانی در مرز دوغارون در مصاحبه با خبرنگاران گفت: تاکنون ۳۲ هزار مهاجر افغانستانی مقیم مشهد مقدس در سامانه هوشمند مدیریت اتباع موسوم به سهما و دفاتر کفالت برای اعزام به عتبات‌عالیات کشور عراق ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: از این تعداد مهاجر افغانستانی ثبت‌نام‌شده، برای ۳۱ هزار نفر نیز توسط فراجا دفترچه زیارتی صادر شده که اتباع خارجی حتماً قبل از مراجعه به مرز‌های عراق، باید این سند را دریافت کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین از ابتدای ماه صفر تاکنون ۲۹ هزار مهاجر مقیم مشهد به‌صورت کاروانی جهت زیارت حرم ائمه اطهار (ع) و پیوستن به همایش جهانی اربعین به کشور عراق اعزام شدند و باقی افراد نیز تا روز‌های آینده رهسپار خواهند شد.

شرافتی راد بیان کرد: امسال تعداد زائران اعزامی به عراق نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش‌یافته است و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی و سازمان ملی مهاجرت آمادگی اعزام کاروان را تا زمان بازبودن مرز‌های عراق دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: حسینیه شهید سلیمانی، واقع در نمایندگی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در مرز دوغارون، با هزار و ۷۰۰ مترمربع فضای مسقف طبق روال سال‌های قبل آماده پذیرایی و استقبال از زائران افغانستانی اربعین در ابتدای ورود به جمهوری اسلامی ایران است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی اضافه کرد: تعداد ۱۸ موکب در مشهد، ۲ موکب در مرز‌های اربعینی و ۶ موکب در شهر‌های زیارتی عراق توسط مهاجران افغانستانی مقیم مشهد برپا شده است و به زائران حسینی خدمات ارائه می‌دهند.

شرافتی راد خاطرنشان کرد: در اربعین امسال هدف سازمان ملی مهاجرت ارائه خدمات جامع، راحت و ارزان به مهاجران و اتباع خارجی مقیم و غیرمقیم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.