رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: مبالغی که از ۲ هم استانی در پرونده رمالی، سحر و جادو کلاهبرداری شده بود با اقدامات پلیس به حساب مالباختگان بازگشت.

سرهنگ الوانی رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی در برنامه میز خبر صدا و سیمای خراسان جنوبی با اشاره به شکایت ۲ نفر از هم استانی‌ها از یک صفحه اینستاگرامی در خصوص رمالی و سحر و جادو گفت: در یک پرونده ۱۰۰ میلیون تومان و در پرونده‌ای دیگر ۵۰ میلیون تومان کلاهبرداری صورت گرفته بود.

او با اشاره به اینکه متهم با اقدامات صورت گرفته در تهران شناسایی شده است، افزود: پیامکی از سرشماره پلیس برای این فرد ارسال و روز بعد شخصی به عنوان وکیل حقوقی وی به پلیس مراجعه کرد.

سرهنگ الوانی اظهار کرد: مبالغ کلاهبرداری شده به حساب مالباختگان عودت داده شد و پرونده تکمیل و به مرجع قضایی ارسال شد.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی بیان کرد: شناسایی این نفر در ۳ روز صورت گرفت و حساب فرد حسب دستور مقام محترم قضایی مسدود شد.

او عنوان کرد: در چنین مواردی، حتی پیش از وقوع جرم نیز می‌توان اقدامات پیشگیرانه را از سوی پلیس فتا انجام داد که یکی از آن‌ها صدور هشدار است و اقداماتی نیز روی سر شماره‌ها صورت می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


سرهنگ الوانی با اشاره به پیامک‌های ارسالی به مردم مبنی بر کمک به بخش‌های مختلف گفت: تیم‌های رصد سایبری در کشور وجود دارند و صفحاتی که مغایر با قانون هستند شناسایی می‌شوند و گزارش آن‌ها ارسال می‌شود.

جنبه عمومی جرایم از سوی دستگاه قضا پیگیری می‌شود

امانداد معاون حقوق عامه دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی نیز در این برنامه گفت: این گونه جرایم ۲ جنبه دارد که یکی جنبه خصوصی است و با رضایت شکات به پایان می‌رسد.

او افزود: جنبه دیگر کار، جنبه عمومی جرم است که به آن رسیدگی می‌شود و تمام کلاهبرداری‌ها با هر مبلغی دارای این جنبه بوده و پیگیری می‌شود.

امانداد تصریح کرد: برای جلوگیری از فعالیت اینگونه افراد، دستوراتی برای مسدود کردن حساب بانکی و سیمکارت‌ها صادر می‌شود.

معاون حقوق عامه دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی ادامه داد: شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم در استان وجود دارد و برنامه‌های پیشگیرانه برای وقوع جرم نیز انجام می‌شود.

انجام پرواز بیرجند - نجف از فرودگاه بین المللی شهید کاوه

اسحاقی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه در خصوص پرواز‌های فرودگاه بیرجند گفت: امروز شاهد بودیم که پرواز بیرجند – نجف با همکاری شرکت کاسپین انجام شد که جای خوشحالی و تقدیر از دست اندرکاران دارد.

او با اشاره به اینکه این پرواز می‌تواند منشأ ایجاد پرواز‌های دیگر به عراق شود، افزود: باید به ظرفیت پرواز در استان توجه ویژه شود، زیرا بیماران، کارمندان و حتی سرمایه گذاران نیازمند پرواز هستند.

اسحاقی بیان کرد: می‌توان در بیرجند با همکاری بخش خصوصی پرواز‌ها را افزایش داد، اما نیازمند همیاری و همکاری بخش‌های مختلف است.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایجاد مشوق برای شرکت‌های هواپیمایی می‌تواند تا حد زیادی در حضور شرکت‌های هواپیمایی مختلف در استان موثر باشد.

برچسب ها: دعا نویسی ، پلیس فتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.