مدیرعامل مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم گفت: بهترین مراکز و پایگاه‌های آموزشی مجمع آنهایی هستند که ارتباط با مساجد دارند.

توحیدی مدیرعامل مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم گفت: مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم فعالیت خود را از سال ۶۹ و از مساجد امام خمینی، ملک دینار، جامع و بانک توکلی آغازکرد
فعالیت مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم از شبستان مسجد امام و جامع شروع و هم اکنون شماره مراکز آموزشی به عدد ۲۰ رسیده است .

مدیرعامل مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم گفت: مجمع قاریان و حافظان از اواخر دهه ۶۰ و از مسجد امام خمینی توسط بچه‌های قرآنی و مسجدی کرمان تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرد.

سید حمیدرضا توحیدی، شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای معاونان مجمع قاریان با تبریک ۳۱ مرداد و ۲۱ آگوست، روز جهانی مسجد، افزود: کار تشکیلاتی مجمع قاریان با حضور جمعی از قراء کرمانی در اوایل دهه ۷۰ و از مسجد ملک دینار کوچه ۱۷ خیابان امام و با عضویت ۱۱ نفر از قاریان آن زمان و به صورت هفتگی و روز‌های جمعه آغاز شد.

وی با اشاره به رسیدن تعداد مراکز آموزشی به عدد ۲۰، بیان داشت: در سال‌های آغازین، کلاس‌های مجمع در غرفه‌های مسجد جامع و مسجد امام خمینی و در تابستان‌ها برگزار می‌شد و به مرور مسجد بانک توکلی واقع در خیابان طالقانی به عنوان اولین پایگاه مجمع با تشکیل دفتر، نوارخانه، کتابخانه و روابط عمومی راه‌اندازی و مورد استفاده قرار گرفت.

توحیدی افزود: جلسات قرائت قرآن سه‌شنبه شب‌های فعلی، آن زمان جمعه‌ها برپا، برگزاری مراسم سالگرد‌های تشکیل مجمع و حتی مسابقات قرآن نیز تا سال‌ها در مسجد بانک توکلی انجام می‌شد.

وی تصریح کرد: مجمع قاریان با گذشت زمان به سمت اجاره مکان‌های مختلف به عنوان مرکز آموزشی رفت و خوشبختانه اولین مکان‌هایی که اجاره و استفاده کردیم، مستغلات و موقوفات مساجد خصوصا مسجد امام خمینی که با استقبال مرحوم مغفور حجت الاسلام والمسلمین شاکری امام جماعت مسجد و هیئت امنا بود و مرکز شماره یک راه‌اندازی شد و مسجد امام حسن مجتبی به عنوان مرکز شماره دو راه اندازی شد.

مدیرعامل مجمع قاریان و حافظان قرآن تاکید کرد:الان هم بهترین مراکز و پایگاه‌های آموزشی مجمع نیز آنهایی هستند که ارتباط با مساجد دارند مانند مرکز ۱۶ و ۵ و یا از موقوفات مسجد هستند، مانند مرکز ۱۰ و ۱۵ که متعلق به مسجد جامع بوده و از مساعدت و توجه امام جماعت و هیئت امنا بهره‌مند شده‌ایم.

توحیدی در پایان با بیان اینکه مساجد خانه‌های خدا هستند، خاطرنشان کرد: ائمه جماعات و هیئت امنا مساجد در گسترش و تداوم فعالیت‌های آموزشی قرآن در مجمع بیش از ۳۰ سال از سال ۷۰ تاکنون نقش مهم و موثری داشته و دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار