مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی، ذخایر استراتژیک کود‌های یارانه‌ای را بیش از ۴۵۰ هزار تن اعلام کرد.

 حمید رسولی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در خصوص ذخایر استراتژیک کودهای یارانه‌ای در کشور گفت: هم اکنون  میزان ذخایر استراتژیک کودهای یارانه ای بیش از ۴۵۰ هزار تن است که برای آغاز مقطع کشت پاییزه مقدار مطمئن و قابل اعتمادی است.

به گفته او، با توجه به قراردادهای منعقده با تولیدکنندگان داخلی و خارجی و برنامه تحویل کودهای یارانه‌ای به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در طول مقطع کشت پاییزه، مقادیر جدیدی تحویل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خواهد شد که متناسب با سهمیه هر استان نسبت به تخصیص و حمل آن به مقاصد استانی و توزیع کود بین کشاورزان سراسر کشور اقدام خواهد شد.

 رسولی در ادامه  پیرامون  گلایه‌مندی تعدادی از کشاورزان بابت عدم توزیع کودهای یارانه‌ای برای کشت پاییزه افزود:  توزیع کودهای یارانه‌ای کشت پاییزه همچون سنوات گذشته از اوایل شهریور و با اولویت مناطق سردسیر آغاز می‌شود و به تدریج در روزها و ماه های بعدی مناطق معتدل و در نهایت مناطق گرمسیر را در برمی‌گیرد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ادامه داد: هم اکنون توزیع کود اوره برای کشت‌های تابستانه همچون ذرت، پنبه و برنج با قوت در دست اجرا بوده و با توجه به ذخیره مناسب کود اوره در سراسر کشور تأکید ما به استان ها توزیع و مصرف کامل این نهاده استراتژیک بوده است. از توزیع و مصرف پایین تعدادی از استان ها گلایه‌مند هستیم و به آنها تذکر نیز داده‌ایم.

 رسولی تأکید کرد: به اذعان کارشناسان بخش کشاورزی، مهمترین عامل افزایش تولید محصولات اساسی در کشور به ویژه گندم، تأمین، تدارک و توزیع مناسب کودهای یارانه‌ای در سال گذشته بوده است که طی آن در حدود سه میلیون تن انواع کودهای پایه کشاورزی به محصولات کشاورزی به ویژه محصولات اساسی از جمله گندم تخصیص داده شد.

او از کشاورزان  با اولویت کشاورزان مناطق سردسیر تقاضا کرد بدون هیچگونه دغدغه‌ای از اوایل شهریورماه نسبت به مراجعه به مراکز خدمات و شبکه کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی جهت تحویل سهمیه‌های کود مصوب خود اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار