فرماندار تایباد گفت: ۵۳۰ زائر افغانستانی برای شرکت در پیاده‌ روی اربعین حسینی و عزاداری های پایانی ماه صفر در ۲ روز گذشته از طریق گذرگاه مرزی دوغارون وارد کشور شدند.

مهدی شیردل فرماندار تایباد گفت: این زائران از شهر‌های کابل، هرات و غزنی وارد این مرز رسمی شدند و مورد استقبال ستاد اربعین شهرستان تایباد قرار گرفتند.

او افزود: این تعداد زائر با ۱۳ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل افغانستان از گذرگاه رسمی دوغارون راهی مرز چذابه در استان خوزستان شدند.

فرماندار تایباد ادامه داد: امسال موکب‌های پذیرایی از اتباع افغانستان در ورودی مرز دوغارون در فضایی به مساحت هزار و ۷۰۰ متر مربع برپا شده است.

شیردل بیان کرد: در موکب‌های این منطقه با برنامه‌های دینی، فرهنگی، شرعی، امدادی، خدماتی، حمل و نقل، درمانی و هلال احمر و سه وعده صبحانه، ناهار و شام از عزاداران حسینی کشور همسایه افغانستان استقبال و پذیرایی می‌شود.

او تصریح کرد: ارائه خدمات به زائران حسینی این کشور همسایه تا آخرین روز‌های ورود آنان به مرز زمینی دوغارون ادامه دارد و در این راستا از همه ظرفیت‌ها استفاده شده است.

فرماندار تایباد تاکید کرد: با استفاده از توان نیرو‌های مردمی، ۲۵۰ نفر به صورت خودجوش به زائران در مرز خدمت رسانی می‌کنند و خدمات مناسبی برای زائران حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در این نقطه از کشور اندیشیده شده است تا زمینه عبور آسان و بدون دغدغه آنها فراهم شود.

شیردل اظهار کرد: همچنین برای سهولت در ورود زائران اربعین افغانستانی به دوغارون، تعداد گیت‌های ورودی در سالن مسافری پایانه مرزی دوغارون ۲ برابر شده و از چهار گیت به هشت گیت افزایش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.