مدیر کل امور مالیاتی گلستان گفت: با اجرای طرح نشاندار کردن مالیات ۱۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ۱۸ طرح نیمه تمام در استان به طور کامل تامین شده است.

قربان حاجی مشهدی در گفتگو با رادیو گلستان با بیان اینکه طرح نشاندار کردن مالیات طرح نوپایی است که امکان مشارکت ۷۳ هزار و ۵۴۴ مودی گلستانی در آن فراهم شده گفت: تا کنون ۷ هزار و ۹۰۲ مودی در این طرح مشارکت کردند که ده درصد مشمولان را شامل می‌شوند.

وی ادامه داد: مالیات‌های نشاندار وصولی، ۲۵ درصد از کل اعتبارات مورد نیاز برای طرح‌های چهل و پنجگانه مورد نظر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان را تامین کرده است.

حاجی مشهدی گفت: بالاترین میزان استقبال مودیان برای تامین اعتبارات مورد نیاز پروژه‌های نیمه تمام در این استان در حوزه تولید و توسعه شهرک‌های صنعتی گلستان بوده که ۵۳ درصد از اعتبارات مورد نیاز این پروژه‌ها تامین شده است.

او ادامه داد: پروژه‌های نیمه تمام حوزه فرهنگ و هنر و همچنین پروژه‌های گردشگری به ترتیب با تامین اعتبار ۴۴ و ۴۳ درصدی در رتبه دوم و سوم استقبال مودیان قرار داشتند.

حاج مشهدی گفت: بیشترین استقبال در استان گلستان به مودیان شهرستان گنبدکاووس تعلق دارد که ۱۰۰ درصد منابع مالی مورد نیازِ پروژه‌های مشمول بهره‌مندی از مالیات‌های نشاندار تامین شده است.

وی ادامه داد: در مجموع ۴۵ پروژه نیمه تمام در گلستان در حوزه تولید، فرهنگ و هنر، امنیت عمومی، گردشگری، آموزش عالی و طرح‌های توسعه قضایی برای بهره‌مندی از مالیات‌های نشاندار انتخاب شده بودند که اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل ۱۸ طرح به طور کامل تامین شده است.

در قالب طرح نشاندار کردن مالیات، امسال برای نخستین بار پرداخت کنندگان مالیات که مشمول تبصره ۱۰۰ هستند، یعنی درآمد سالانه آنها پایین‌تر از ۱۸ میلیارد تومان است می‌توانند تعیین کنند که مالیات آنها کجا و برای اجرای چه طرحی هزینه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.