دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین سیستان و بلوچستان گفت: در ده روز اخیر بیش از ۱۶ هزار و ۷۶۰ نفر از زائرین حسینی از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد کشور شدند و بر اساس نظام مراقبت سندرمیک بیماری‌ها غربالگری شدند.

عبدالرزاق نژاد، دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان سیستان و بلوچستان گفت:اقدامات کنترلی در مرز‌های شرقی به خوبی در حال انجام است و تاکنون بیش از ۱۶ هزار نفر از زائران پاکستانی در پایانه مرزی میرجاوه در بدو ورود به کشور بر علیه بیماری فلج اطفال واکسینه شده اند.

وی با اشاره به این موضوع که تاکنون هیچ موردی از بیماری‌های واگیر در بین زوار پاکستانی مشاهده نشده است، افزود: در راستای کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیر، بیش از ۴۰ کیت تشخیص سریع تب دنگی و مالاریا از افراد مشکوک و دارای علائم اخذ شده که خوشبختانه هیچ موردی از بیماری مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: در راستای ارائه خدمات بهداشت درمان و به زائرین، همچنین در موکب‌های سلامت میرجاوه و زاهدان تاکنون به هزار ۵۸۵ نفر خدمات سلامت توسط تیم‌های بهداشت درمان ارائه شده است.

وی گفت: ۱۱ نفر از زوار عزیز جهت دریافت خدمات تخصصی توسط آمبولانس‌های مستقر در موکب سلامت پایانه مرزی به بیمارستان دارالشفای میرجاوه و ۷ نفر نیز به بیمارستان‌های زاهدان منتقل شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار