یک مقام ارشد مصری پیشنهاد‌های مطرح شده از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی را از سوی حماس غیرقابل پذیرش خواند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا طی روز‌های اخیر برای نهمین بار از زمان آغاز جنگ غزه با سفر به خاورمیانه به دنبال پیشبرد مذاکرات صلح بود. با این حال، واشنگتن همواره در راستای منافع تل آویو عمل کرده و هیچ گاه به دنبال یک صلح عادلانه نبوده است. 

به گزارش الجزیره، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد مصر درباره پیشنهاد صلح مطرح شده از سوی آمریکا به دیده شک و تردید می‌نگرد و هنوز درباره وضعیت نظامیان صهیونیست در کریدور فیلادلفیا در مرز میان غزه و مصر اطمینان خاطر ندارد. 

یک مقام ارشد مصری که نخواست نامش فاش شود در این باره گفت: بلینکن در قاهره از شفافیت طرح عقب نشینی نظامیان صهیونیست از غزه خبر داد، اما مصر درباره این مسئله تردید دارد. ما شاهد آن هستیم که اسراییل تنها وعده‌های مبهمی درباره این موضوع ارائه می‌کند. 

وی در ادامه افزود: پیشنهاد جدید آمریکا شامل آزادی اسرای آسیب پذیر صهیونیست از بند حماس و مذاکره درباره سایر موضوعات کلیدی می‌شود که این امر در یک وقفه ۶ هفته‌ای در جنگ غزه رخ خواهد داد. 

این مقام مصری افزود: آمریکایی‌ها درباره صلح غزه تنها وعده می‌دهند نه آنکه بخواهند این مسئله را ضمانت کنند. جنبش حماس نیز این موضوع را نمی‌پذیرد، زیرا این مسئله بدان معناست که حماس در قبال آزادی اسرای صهیونیست تنها شاهد یک وقفه شش هفته‌ای در جنگ غزه خواهد بود و هیچ ضمانتی برای گفتگو‌های آتش بس دائمی برای پایان بخشیدن به مخاصمه وجود نخواهد داشت. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار